Το ιστολόγιο κατασκευάστηκε το 2007 για να υπάρχει καλύτερη επικοινωνία μεταξύ μας ώστε να μπορούμε να λύνουμε τις απορίες μας και να καταθέτουμε τις προτάσεις μας γύρω από το μάθημα της Τεχνολογίας.
Από το 2011 αφορά στο αντικείμενο των Ερευνητικών Εργασιών
Σχολική χρονιά 2008-2009 Ερωτήσεις σχετικά με την πειραματική έρευνα
Εδω μπορείτε να δημοσιεύετε τις ερωτήσεις σας σχετικά με την Πειραματική σας έρευνα με τίτλο "έρευνα για τη σχέση μεταξύ δύναμης και μετατόπισης ελατηρίου μοτοσυκλέτας"
το excel του υπολογιστη μου ειναι διαφορετικο απο αυτο του βιντεο, δηλαδη στα διαγραμματα, στο διαγραμμα διασπορας οταν το επιλεξεις δεν εχει next.Τι να κανω?Ομως εγω στα διαγραμματα διασπορας μπηκα στο πρωτο ειδος και εβαλα γραμμη τασης και μου τα βγαζει ιδια με του παραδειγματος ?Τι να κανω?
Τελικά το έκανα με τον τρόπο του βίντεο,όμως μας είχατε πει στον κάθετο άξονα να έχουμε την μετατόπιση και στον οριζόντιο την δύναμη.Στο βίντεο τα έχετε ανάποδα.Τελικά εγώ τι να κάνω?
αν στο excel γράψουμε τις μετρήσεις όπως στο βίντεο,δηλαδή πρώτα το x και μετά το F σε τι θα διαφέρει το διάγραμμα αν γράψουμε τις μετρήσεις όπως στο τετράδιο,δηλαδή πρώτα το F και μετά το x;
Απάντηση στην Ευαγγελία Α1:αν βάλουμε ανάποδα τις μετρήσεις,δηλαδή πρώτα τη δύναμη και μετα τη μετατόπιση,θα βγει το αντίθετο από αυτό που θέλουμε να κάνουμε...το ξέρω γιατί αρχικά το είχα κάνει έτσι,όμως μετά το διόρθωσα!
Σωστα τα λεει η Κωνσταντινα στην Ευαγγελία. Η πρώτη στήλη στο excel ειναι αυτη που εχει τα νουμερα που μπαινουν στον οριζόντιο άξονα, άρα για εμας, πρέπει να ειναι η F
Γιώργο, επειδη εμεις τωρα δεν κάνουμε την τελική πλήρη εργασία, μας ενδιαφέρουν μονο οι μεταβλητές και οπως εχουμε πει, αυτες ειναι μόνο 2. Τις σταθερές, ή τις μεταβλητες που εμεις οι ιδιοι τις διατηρούμε σταθερές, δεν χρειάζεται να τις γράψουμε τωρα.
θα ηθελα να ρωτησω αν μαζι με τα ορια,τις μεταβλητες,την υποθεση και λοιπα,πρεπει να γραψουμε και τα νουμερα των μετρησεων στην εργασια. θα φαινονται φυσικα στα γραφηματα απλα ρωταω αν πρεπει να τα γραψουμε καπου ξεχωριστα...
akou na deis stella dn 8a baleis 3exwrista ta noumera ana omada, alla oi omades 8a einai 3 megalo, mikro, megalo+mikro elathrio opws sthn eikona: [URL=http://img184.imageshack.us/my.php?image=16611976rl2.jpg][IMG]http://img184.imageshack.us/img184/3239/16611976rl2.th.jpg[/IMG][/URL]
Σωστα τα λες Αντώνη. Σε ενα διάγραμμα θέλω 4 γραμμές. Μια για το ελατηριο 1, μία για το 2, μια για το 1+2 και μια της ομάδας σου.(για αυτο που μέτρησε στο πειραμα). Κατι ακόμα¨μην ενωνεις τα σημεία με καμπύλες, αν θελεις ένωσέ τα με ευθείες και......θα το εκτιμουσα να γραφεις ελληνικα.
κυριε 8α η8ελα να σας κανω μια ερωτηση σχετικα με το excel. στην ταξη μας ειχατε πει στο μιλιμετρε χαρτι να κανουμε σε ενα διαγραμμα και τις τρεις γραμμες και για τα τρεις επιλογες ελατηριων(μεγαλο,μικρο,μεγαλο+μικρο ελατηριο)ετσι 8α γινει και στο διαγραμμα διασπορας στο excel και αν ναι πωσ 8α το εφαρμοσουμε?
Μαρία, θέλω ΕΝΑ μιλιμμετρε με 4 γραμμές και ΕΝΑ excel με 4 γραμμές. Για να φτιάξεις το γράφημα στο excel, θα πρέπει να φτιάξεις 5 στήλες με αριθμούς. Στην πρώτη βάζεις όλα τα F για όλες τις μετρήσεις που έχεις, όλων των ελατηρίων. Αν έχεις πχ 5 μετρήσεις με δύναμη 20 κιλά, θα γράψεις το νούμερο 20 πεντε φορές. Το excel βάζει την πρώτη αυτή στηλη στον οριζόντιο άξονα. Στη συνέχεια βάζεις στη δευτερη στήλη όλα τα Χ για το πρώτο ελατήριο αφήνοντας κενο όπου δεν έχεις μετρήσεις. Στην τρίτη στήλη, βάζεις τα Χ για το δεύτερο ελατήριο κλπ κλπ. Επιλέγεις όλες τις στήλες μαζι, και το excel φτιάχνει αυτό που σου ζητάω. Μην ξεχάσεις τις συναρτήσεις και το R για κάθε γραμμή τάσης.
κυριε θα ηθελα να σας κανω μια ερωτηση σχετικα με την ερευνα. τωρα που καναμε και τις μετρησεις και με τους 3 τροπους των ελατηριων θα χρειαστει να κανουμε 3 υποθεσεις και 3 πειραματικες διαδικασιες?
Βασίλη, πολυ καλη η ερώτηση. α) Η έρευνα που κάνουμε, σύμφωνα με τον τιτλο της, ειναι οτι ψάχνουμε να βρουμε τη σχεση δύναμης- μετατόπισης ελατηρίου μοτοσυκλετας. Εμεις βεβαια δοκιμάζουμε 2 ελατήρια, κανενα προβλημα μεχρι εδω, απλά εχουμε δεδομένα απο δυο ελατήρια. β) Επίσης η θεωρια μας λεει, οτι η σχεση που ψάχνουμε υπάρχει, και μάλιστα δίνει και τον τυπο, οπότε δοκιμάζουμε να δουμε αν ισχυει και αυτο. γ) Μας λεει επίσης η θεωρία τι γίνεται οταν προσθέτουμε 2 ελατηρια, οπότε το δοκιμάζουμε και αυτο. δ) Μας λεει και πως βρισκουμε το Κ απο τα γεωμετρικα χαρακτηριστικά του ελατηρίου, οπότε γιατί να μην δουμε αν ισχυει και αυτό; Εχουμε λοιπόν 4 έρευνες μεσα σε μία, οποτε το πιο σωστο ειναι, να κάνουμε 4 υποθέσεις και να βγάλουμε 4 συμπεράσματα. Αν θέλουμε πάντως, μπορούμε να θεωρήσουμε οτι κάνουμε την πρώτη μόνο έρευνα και ολα τα υπόλοιπα να τα θεωρήσουμε σαν επέκταση, οπότε ότι μάθαμε θα το αναφέρουμε στα αποτελέσματα πριν το τελικό μας συμπέρασμα.
Για να δούμε ποιός θα απαντήσει; Εχουμε την υπόθεση της έρευνας "Η μετατόπιση του ελατηρίου ειναι ανάλογη της δύναμης με την οποία το πιέζουμε" Στη συνέχεια οι μετρήσεις μας ειναι οι εξής:
η μετατοπιση ειναι αναλογη της δυναμης. οταν οι μετρησεις ειναι 10-1,20-2 η μετοτοπιση ειναι αναλογη με την συμπιεση του ελατηριου δηλαδη οσο περισσοτερη δυναμη ασκουμε στο ελατηριο τοσο αυξανεται. οταν οι μετρησεις ειναι 30-2.1 , 40-2.2 τοτε δεν υπαρχει συνεχεια της ιδιας αναλογιας για λογους παραμόρφωσης(συμπιεσης του ελατηριου). δηλαδη η μετατοπιση ειναι πιο μικρη γιατι προφανως το ελατηριο δεν μπορει να συμπιεστει αλλο επειδη προφανςσ οι σπειρες του εχουν εννω8ει αρκετα και δν του δινουν το περι8ωριο για παραπανω μετατοπιση.
χμμμ.... έξυπνο, πράγματι. Αυτο που μου λες ειναι οτι το ελατήριο έχει τερματίσει, οι σπειρες του έχουν ενωθεί, οπότε δεν μπορει να παραμορφωθεί περισσότερο. Εγω όμως δεν ρώτησα να μου πειτε τον λογο για τον οποίο συμβαίνει το φαινόμενο αυτό. Δίνω την υπόθεση, τις μετρήσεις και περιμένω το συμπέρασμα. Οπως έχουμε πει, το συμπέρασμα πρέπει να αναφέρεται στην υπόθεση σωστά; Σκεφτειτε λοιπόν, οτι το ελατήριο ειναι μια χαρά και για κάποιον άγνωστο λόγο δίνει αυτες τις μετρήσεις που ειναι πραγματικές. Και μεγαλύτερη δυναμη να του βαλουμε (πχ 100 κιλά), θα υπάρχει πάντα κάποια μεγαλύτερη μετατόπιση (πχ 2,9 χιλ). Ασχετα λοιπόν με το "γιατί", θέλω να μου πείτε το συμπέρασμα της έρευνας
Κυριε,αφου δεν ισχυει αυτο που ειπε η Μαρια τοτε θα ηθελα να ρωτησω αν μετα τις δυο πρωτες μετρησεις εχουμε αλλαξει το Κ του ελατηριου ή τις συνθηκες που πραγματοποιηθηκε η ερευνα, αν οχι, τοτε νομιζω πως η υποθεση μας δεν επαληθευεται
οι μετρήσεις δείχνουν ότι αρχικά υπάρχει μία αναλογία και έπείτα σταματάει. έτσι καταλαβαίνω ότι το ελατήριο έχει φτάσει στη υπέρτατη παραμόρφωση.έπειτα ίσως το στήριγμα που έχει τοποθετηθεί πανω το ελατήριο να παραμορφώνεται λόγο της πολλής δύναμης. άρα η έρευνα έχει λάθος και θα έπρεπε να είχε σταματήσει όταν σταμάτησε η αναλογική παραμόρφωση και να αντικαθιστεί το στήριγμα.
μία ακόμη υπόθεση είναι ότι το ελατήριο έχει δύο μέρη, ένα που έχει μικρό Κ και ένα που έχει μεγάλο. έτσι το μέρο του ελατηρίου με το μικρό Κ φτάνει στην τελική του πααμόρφωσηενώ το υπόλοιπο μέρος παραμορφώνεται ελάχιστα επειδη έχει μεγάλο Κ.
λοιπόν, ξέρουμε οτι στο ελατήριο το k εξαρταται απο υλικο,αρ. σπειρων,παχος και διαμετρο.
εγώ πιστεύω οτι το ελατήριο δεν έχει σε όλο το μήκος του το ίδιο πάχος σπειρών οπότε μετά από άσκιση συγκεκριμένης το ελατήριο συσπιρώνεται και φτάνει στο κομμάτι που το πάχος σπειρών αλλάζει και έτσι οι μετρήσεις δεν είναι ανάλογες.
Στέλιο, το ελατήριο έχει το ίδιο παχος σπειρών γιατι αλλιώς θα ηταν πολύ δυσκολο να κατασκευαστεί. Αυτο που συμβαίνει ειναι οτι εχει διαφορετική αποσταση σπειρών, οπότε οι σπειρες που ειναι πιο κοντα μεταξυ τους, κάποια στιγμή ακουμπάνε, οπότε ειναι σαν να μην υπάρχουν, οπότε μας μενει ενα ελατήριο με λιγότερες σπείρες αρα πολύ σκληρότερο. Ολα αυτα ομως δεν απαντουν στην ερώτηση που έκανα. Δεν ρωτάω γιατί συμβαίνει να έχουμε αυτες τις μετρήσεις. Ρωτάω να μου πείτε ποιο ειναι το συμπέρασμα. Δίνω την υπόθεση και τις μετρήσεις. Τόσο δύσκολο ειναι;
Το συμπέρασμα είναι ότι κάθε ελατήριο έχει ένα όριο ελαστικότητας πέρα από το οποίο άμα το πιέσουμε παύει η δύναμη να είναι ανάλογη της μετατόπισης και μετά απο άσκηση μίας μεγαλύτερης δύναμης το ελατήριο θα οδηγηθεί σε θραύση
Το συμπερασμα ειναι οτι εχουμε κανει λαθος στις μετρησεις, ή ότιαν το ελατηριο εχει πιο κοντα τις σπειρες στην μια ακρη απ'ότι στην άλλη, τότε οι σπείρες οι οποίες ειίναι κοντά μεταξύ τους εχουν τερματιστεί, δηλαδή εχουν γινει ένα στερεό σώμα το οποίο δεν παραμορφόνεται, οπότε η δύναμη δεν ασκήται στο αρχικό ελατήριο, αλλά σε ένα άλλο ελατήριο μικρότερο, δηλαδή με λιγότερες σπειρες, δηλαδή με λιγότερη μετατόπιση ανά κιλό, άρα και στην πρώτη και στην δεύτερη φάση του ελατηρίου τα ποσά είναι ανάλογα, οπότε το συμπέρασμα είναι ότι οι μετρήσεις μας είναι ΤΕΛΕΙΕΣ
Θα απαντήσει κάποιος στο Γιώργο και τη Λουίζα; Ανώνυμε, σε παρακαλώ να γίνεις επώνυμος. Αυτό που ρωτάς το συζητήσαμε στην τάξη, έτσι δεν είναι; Αντώνη, σωστά λες οτι οι μετρήσεις ειναι τέλειες. Εμας όμως δεν μας ενδιαφέρει αυτό. Θέλω να γράψει κάποιος το συμπέρασμα σε μία γραμμή, τόσο απλά!!!
ααααααααααα τώρα κατάλαβα κύριε.... Το συμπέρασμα είναι ότι η υπόθεσή μας είναι σωστή, δηλαδή η μετατόπιση του ελατηρίου ειναι ανάλογη της δύναμης με την οποία το πιέζουμε. Στον Γιώργο και την Λουίζα δεν μπορώ να απαντήσω με σιγουριά γιατί έχω και εγώ τις ίδιες απορίες...
Λουιζα οσο αφορα την θεωρια χωρις να ειμαι σιγουρη , πιστευω πως απλα αυτο που εχουμε να κανουμε ειναι να γραψουμε τους τυπους που μαθαμε...Οσον αφορα την θεωρια εχω και εγω μια απορια.Θα αντικαταστησουμε τα γραμματα με τους αριθμους που μας ειπατε και αν ναι το G στην 3η πραξη τι ειναι? δεν το εχουμε πει..
αα ενταξει το βρηκα τελικα το G. Το υλικο του ελλατηριου δεν ειναι?? Αλλα οσον αφορα την αντικατασταση των γραμματων με τους αριθμους δεν εχω καταλαβει ακομη τι πρεπει να κανω.
Η θεωρία ειναι τρεις γραμμούλες όλες κι όλες, τις γράψαμε στον πίνακα. Οι αντικαταστάσεις με τα πραγματικά γεωμετρικά στοιχεία του ελατηρίου θα γίνουν στο τέλος, αμέσως πριν το συμπέρασμα. Δεν έχουν εξηγηθεί αυτά;
kirie tzortzaki st wiki ts omadas m kaname upload mia photo omos den ti theloume telika.Pos mporo na tin afereso??NOMIKOU VARVARA omada a32, zanneio2009a32.pbwiki.com
48 σχόλια:
Λευτερης Α1 είπε...
το excel του υπολογιστη μου ειναι διαφορετικο απο αυτο του βιντεο, δηλαδη στα διαγραμματα, στο διαγραμμα διασπορας οταν το επιλεξεις δεν εχει next.Τι να κανω?Ομως εγω στα διαγραμματα διασπορας μπηκα στο πρωτο ειδος και εβαλα γραμμη τασης και μου τα βγαζει ιδια με του παραδειγματος ?Τι να κανω?
απαντηση στον Λευτέρη.
Προφανώς έχεις το MSOffice2007. Αν τελικά τα κατάφερες, ποιό ειναι το πρόβλημα;
Τελικά το έκανα με τον τρόπο του βίντεο,όμως μας είχατε πει στον κάθετο άξονα να έχουμε την μετατόπιση και στον οριζόντιο την δύναμη.Στο βίντεο τα έχετε ανάποδα.Τελικά εγώ τι να κάνω?
Δικιο εχεις Λευτέρη, το βιντεάκι τα λεει ανάποδα, όπως το κάναμε πέρισυ. Να το κάνεις οπως το είπαμε στην τάξη, το F στον οριζόντιο άξονα.
αν στο excel γράψουμε τις μετρήσεις όπως στο βίντεο,δηλαδή πρώτα το x και μετά το F σε τι θα διαφέρει το διάγραμμα αν γράψουμε τις μετρήσεις όπως στο τετράδιο,δηλαδή πρώτα το F και μετά το x;
¨οταν θα άνω την εργασία στον θπολογιστή να γράψω όλες τις μεταβλητες ή μόνο την ανεξάρτητη και την εξαρτημένη;
apantisi sto giorgo tertika
tha grapseis k tis statheres metavlites
Απάντηση στην Ευαγγελία Α1:αν βάλουμε ανάποδα τις μετρήσεις,δηλαδή πρώτα τη δύναμη και μετα τη μετατόπιση,θα βγει το αντίθετο από αυτό που θέλουμε να κάνουμε...το ξέρω γιατί αρχικά το είχα κάνει έτσι,όμως μετά το διόρθωσα!
kirie emeis pou den exoume kanei metriseis ti tha grapsoume????
apantiste oso pio grigora mporite
parakalo
Σωστα τα λεει η Κωνσταντινα στην Ευαγγελία. Η πρώτη στήλη στο excel ειναι αυτη που εχει τα νουμερα που μπαινουν στον οριζόντιο άξονα, άρα για εμας, πρέπει να ειναι η F
Γιώργο, επειδη εμεις τωρα δεν κάνουμε την τελική πλήρη εργασία, μας ενδιαφέρουν μονο οι μεταβλητές και οπως εχουμε πει, αυτες ειναι μόνο 2. Τις σταθερές, ή τις μεταβλητες που εμεις οι ιδιοι τις διατηρούμε σταθερές, δεν χρειάζεται να τις γράψουμε τωρα.
θα ηθελα να ρωτησω αν μαζι με τα ορια,τις μεταβλητες,την υποθεση και λοιπα,πρεπει να γραψουμε και τα νουμερα των μετρησεων στην εργασια. θα φαινονται φυσικα στα γραφηματα απλα ρωταω αν πρεπει να τα γραψουμε καπου ξεχωριστα...
Φυσικά και πρέπει να γράψουμε τις μετρήσεις Στέλλα
οι μετρησεις του μεγαλου ελατηριου θα γινουν ενα γραφημα, του μικρου αλλο γραφημα και των δυο μαζι ενα τριτο γραφημα??Η' όλαα μαζι σε ενα γραφημα??
akou na deis stella dn 8a baleis 3exwrista ta noumera ana omada, alla oi omades 8a einai 3 megalo, mikro, megalo+mikro elathrio
opws sthn eikona:
[URL=http://img184.imageshack.us/my.php?image=16611976rl2.jpg][IMG]http://img184.imageshack.us/img184/3239/16611976rl2.th.jpg[/IMG][/URL]
*http://img184.imageshack.us/my.php?image=56390750vi6.jpg
dn 8a kaneis oute tria grafimata oute tis omades 3exwrista opws edw:
http://img91.imageshack.us/my.php?image=43186437fy5.jpg
Σωστα τα λες Αντώνη. Σε ενα διάγραμμα θέλω 4 γραμμές. Μια για το ελατηριο 1, μία για το 2, μια για το 1+2 και μια της ομάδας σου.(για αυτο που μέτρησε στο πειραμα).
Κατι ακόμα¨μην ενωνεις τα σημεία με καμπύλες, αν θελεις ένωσέ τα με ευθείες και......θα το εκτιμουσα να γραφεις ελληνικα.
κυριε 8α η8ελα να σας κανω μια ερωτηση σχετικα με το excel.
στην ταξη μας ειχατε πει στο μιλιμετρε χαρτι να κανουμε σε ενα διαγραμμα και τις τρεις γραμμες και για τα τρεις επιλογες ελατηριων(μεγαλο,μικρο,μεγαλο+μικρο ελατηριο)ετσι 8α γινει και στο διαγραμμα διασπορας στο excel και αν ναι πωσ 8α το εφαρμοσουμε?
Μαρία, θέλω ΕΝΑ μιλιμμετρε με 4 γραμμές και ΕΝΑ excel με 4 γραμμές. Για να φτιάξεις το γράφημα στο excel, θα πρέπει να φτιάξεις 5 στήλες με αριθμούς. Στην πρώτη βάζεις όλα τα F για όλες τις μετρήσεις που έχεις, όλων των ελατηρίων. Αν έχεις πχ 5 μετρήσεις με δύναμη 20 κιλά, θα γράψεις το νούμερο 20 πεντε φορές. Το excel βάζει την πρώτη αυτή στηλη στον οριζόντιο άξονα.
Στη συνέχεια βάζεις στη δευτερη στήλη όλα τα Χ για το πρώτο ελατήριο αφήνοντας κενο όπου δεν έχεις μετρήσεις. Στην τρίτη στήλη, βάζεις τα Χ για το δεύτερο ελατήριο κλπ κλπ.
Επιλέγεις όλες τις στήλες μαζι, και το excel φτιάχνει αυτό που σου ζητάω.
Μην ξεχάσεις τις συναρτήσεις και το R για κάθε γραμμή τάσης.
κυριε θα ηθελα να σας κανω μια ερωτηση σχετικα με την ερευνα.
τωρα που καναμε και τις μετρησεις και με τους 3 τροπους των ελατηριων θα χρειαστει να κανουμε 3 υποθεσεις και 3 πειραματικες διαδικασιες?
Βασίλη, πολυ καλη η ερώτηση.
α) Η έρευνα που κάνουμε, σύμφωνα με τον τιτλο της, ειναι οτι ψάχνουμε να βρουμε τη σχεση δύναμης- μετατόπισης ελατηρίου μοτοσυκλετας. Εμεις βεβαια δοκιμάζουμε 2 ελατήρια, κανενα προβλημα μεχρι εδω, απλά εχουμε δεδομένα απο δυο ελατήρια.
β) Επίσης η θεωρια μας λεει, οτι η σχεση που ψάχνουμε υπάρχει, και μάλιστα δίνει και τον τυπο, οπότε δοκιμάζουμε να δουμε αν ισχυει και αυτο.
γ) Μας λεει επίσης η θεωρία τι γίνεται οταν προσθέτουμε 2 ελατηρια, οπότε το δοκιμάζουμε και αυτο.
δ) Μας λεει και πως βρισκουμε το Κ απο τα γεωμετρικα χαρακτηριστικά του ελατηρίου, οπότε γιατί να μην δουμε αν ισχυει και αυτό;
Εχουμε λοιπόν 4 έρευνες μεσα σε μία, οποτε το πιο σωστο ειναι, να κάνουμε 4 υποθέσεις και να βγάλουμε 4 συμπεράσματα.
Αν θέλουμε πάντως, μπορούμε να θεωρήσουμε οτι κάνουμε την πρώτη μόνο έρευνα και ολα τα υπόλοιπα να τα θεωρήσουμε σαν επέκταση, οπότε ότι μάθαμε θα το αναφέρουμε στα αποτελέσματα πριν το τελικό μας συμπέρασμα.
Για να δούμε ποιός θα απαντήσει;
Εχουμε την υπόθεση της έρευνας "Η μετατόπιση του ελατηρίου ειναι ανάλογη της δύναμης με την οποία το πιέζουμε"
Στη συνέχεια οι μετρήσεις μας ειναι οι εξής:
F X
10 1
20 2
30 2,1
40 2,2
Ποιό θα είναι το συμπέρασμα;
η μετατοπιση ειναι αναλογη της δυναμης.
οταν οι μετρησεις ειναι 10-1,20-2 η μετοτοπιση ειναι αναλογη με την συμπιεση του ελατηριου δηλαδη οσο περισσοτερη δυναμη ασκουμε στο ελατηριο τοσο αυξανεται. οταν οι μετρησεις ειναι 30-2.1 , 40-2.2 τοτε δεν υπαρχει συνεχεια της ιδιας αναλογιας για λογους παραμόρφωσης(συμπιεσης του ελατηριου). δηλαδη η μετατοπιση ειναι πιο μικρη γιατι προφανως το ελατηριο δεν μπορει να συμπιεστει αλλο επειδη προφανςσ οι σπειρες του εχουν εννω8ει αρκετα και δν του δινουν το περι8ωριο για παραπανω μετατοπιση.
χμμμ.... έξυπνο, πράγματι.
Αυτο που μου λες ειναι οτι το ελατήριο έχει τερματίσει, οι σπειρες του έχουν ενωθεί, οπότε δεν μπορει να παραμορφωθεί περισσότερο.
Εγω όμως δεν ρώτησα να μου πειτε τον λογο για τον οποίο συμβαίνει το φαινόμενο αυτό. Δίνω την υπόθεση, τις μετρήσεις και περιμένω το συμπέρασμα. Οπως έχουμε πει, το συμπέρασμα πρέπει να αναφέρεται στην υπόθεση σωστά; Σκεφτειτε λοιπόν, οτι το ελατήριο ειναι μια χαρά και για κάποιον άγνωστο λόγο δίνει αυτες τις μετρήσεις που ειναι πραγματικές. Και μεγαλύτερη δυναμη να του βαλουμε (πχ 100 κιλά), θα υπάρχει πάντα κάποια μεγαλύτερη μετατόπιση (πχ 2,9 χιλ).
Ασχετα λοιπόν με το "γιατί", θέλω να μου πείτε το συμπέρασμα της έρευνας
Κυριε,αφου δεν ισχυει αυτο που ειπε η Μαρια τοτε θα ηθελα να ρωτησω αν μετα τις δυο πρωτες μετρησεις εχουμε αλλαξει το Κ του ελατηριου ή τις συνθηκες που πραγματοποιηθηκε η ερευνα, αν οχι, τοτε νομιζω πως η υποθεση μας δεν επαληθευεται
οι μετρήσεις δείχνουν ότι αρχικά υπάρχει μία αναλογία και έπείτα σταματάει. έτσι καταλαβαίνω ότι το ελατήριο έχει φτάσει στη υπέρτατη παραμόρφωση.έπειτα ίσως το στήριγμα που έχει τοποθετηθεί πανω το ελατήριο να παραμορφώνεται λόγο της πολλής δύναμης. άρα η έρευνα έχει λάθος και θα έπρεπε να είχε σταματήσει όταν σταμάτησε η αναλογική παραμόρφωση και να αντικαθιστεί το στήριγμα.
μία ακόμη υπόθεση είναι ότι το ελατήριο έχει δύο μέρη, ένα που έχει μικρό Κ και ένα που έχει μεγάλο. έτσι το μέρο του ελατηρίου με το μικρό Κ φτάνει στην τελική του πααμόρφωσηενώ το υπόλοιπο μέρος παραμορφώνεται ελάχιστα επειδη έχει μεγάλο Κ.
κύριε το Κολ είναι ισο με F/xoλ?
Γιώργο εχεις δικιο σχετικά με το πως λειτουργει το ελατήριο αυτο. Εξακολουθώ όμως να μην παιρνω απάντηση στην ερώτηση που έβαλα
Μαρία το Κολ θα το βρουμε απο το μιλιμετρε, απο το excel και απο τον τύπο της θεωρίας
λοιπόν,
ξέρουμε οτι στο ελατήριο το k εξαρταται απο υλικο,αρ. σπειρων,παχος και διαμετρο.
εγώ πιστεύω οτι το ελατήριο δεν έχει σε όλο το μήκος του το ίδιο πάχος σπειρών οπότε μετά από άσκιση συγκεκριμένης το ελατήριο συσπιρώνεται και φτάνει στο κομμάτι που το πάχος σπειρών αλλάζει και έτσι οι μετρήσεις δεν είναι ανάλογες.
Στέλιο, το ελατήριο έχει το ίδιο παχος σπειρών γιατι αλλιώς θα ηταν πολύ δυσκολο να κατασκευαστεί. Αυτο που συμβαίνει ειναι οτι εχει διαφορετική αποσταση σπειρών, οπότε οι σπειρες που ειναι πιο κοντα μεταξυ τους, κάποια στιγμή ακουμπάνε, οπότε ειναι σαν να μην υπάρχουν, οπότε μας μενει ενα ελατήριο με λιγότερες σπείρες αρα πολύ σκληρότερο.
Ολα αυτα ομως δεν απαντουν στην ερώτηση που έκανα. Δεν ρωτάω γιατί συμβαίνει να έχουμε αυτες τις μετρήσεις. Ρωτάω να μου πείτε ποιο ειναι το συμπέρασμα. Δίνω την υπόθεση και τις μετρήσεις.
Τόσο δύσκολο ειναι;
το συμπέρασμα είναι ότι έιναι αναλογα το βάρος με τη δύναμη και σην πρώτη φάση το κ θα είναι 0,1 ενώ στη δεύτηρη θα είναι 0,01
Το συμπέρασμα είναι ότι κάθε ελατήριο έχει ένα όριο ελαστικότητας πέρα από το οποίο άμα το πιέσουμε παύει η δύναμη να είναι ανάλογη της μετατόπισης και μετά απο άσκηση μίας μεγαλύτερης δύναμης το ελατήριο θα οδηγηθεί σε θραύση
την εφαρμογή των τύπων θα τη γράψω στις μετρήσεις ή στην επεξεργασία των αποτελεσμάτων;
μηπως μπορειτε να επαναλαβετε τι ακριβως πρεπει να γραψουμε στην θεωρια γιατι εχω μπερδευτει λιγο??
ενα ποσοστο μαθητων δεν γνωριζει
εξελ τι θα κανουν αφτοι οι μα8ητεσ?
Το συμπερασμα ειναι οτι εχουμε κανει λαθος στις μετρησεις, ή ότιαν το ελατηριο εχει πιο κοντα τις σπειρες στην μια ακρη απ'ότι στην άλλη, τότε οι σπείρες οι οποίες ειίναι κοντά μεταξύ τους εχουν τερματιστεί, δηλαδή εχουν γινει ένα στερεό σώμα το οποίο δεν παραμορφόνεται, οπότε η δύναμη δεν ασκήται στο αρχικό ελατήριο, αλλά σε ένα άλλο ελατήριο μικρότερο, δηλαδή με λιγότερες σπειρες, δηλαδή με λιγότερη μετατόπιση ανά κιλό, άρα και στην πρώτη και στην δεύτερη φάση του ελατηρίου τα ποσά είναι ανάλογα, οπότε το συμπέρασμα είναι ότι οι μετρήσεις μας είναι ΤΕΛΕΙΕΣ
Θα απαντήσει κάποιος στο Γιώργο και τη Λουίζα;
Ανώνυμε, σε παρακαλώ να γίνεις επώνυμος. Αυτό που ρωτάς το συζητήσαμε στην τάξη, έτσι δεν είναι;
Αντώνη, σωστά λες οτι οι μετρήσεις ειναι τέλειες. Εμας όμως δεν μας ενδιαφέρει αυτό. Θέλω να γράψει κάποιος το συμπέρασμα σε μία γραμμή, τόσο απλά!!!
ααααααααααα τώρα κατάλαβα κύριε....
Το συμπέρασμα είναι ότι η υπόθεσή μας είναι σωστή, δηλαδή η μετατόπιση του ελατηρίου ειναι ανάλογη της δύναμης με την οποία το πιέζουμε.
Στον Γιώργο και την Λουίζα δεν μπορώ να απαντήσω με σιγουριά γιατί έχω και εγώ τις ίδιες απορίες...
Λουιζα οσο αφορα την θεωρια χωρις να ειμαι σιγουρη , πιστευω πως απλα αυτο που εχουμε να κανουμε ειναι να γραψουμε τους τυπους που μαθαμε...Οσον αφορα την θεωρια εχω και εγω μια απορια.Θα αντικαταστησουμε τα γραμματα με τους αριθμους που μας ειπατε και αν ναι το G στην 3η πραξη τι ειναι? δεν το εχουμε πει..
αα ενταξει το βρηκα τελικα το G. Το υλικο του ελλατηριου δεν ειναι?? Αλλα οσον αφορα την αντικατασταση των γραμματων με τους αριθμους δεν εχω καταλαβει ακομη τι πρεπει να κανω.
μπορω να το μαθω γιατι εγω δεν εχω νετ κ ειμαι σε νετκαφε.....
Η θεωρία ειναι τρεις γραμμούλες όλες κι όλες, τις γράψαμε στον πίνακα. Οι αντικαταστάσεις με τα πραγματικά γεωμετρικά στοιχεία του ελατηρίου θα γίνουν στο τέλος, αμέσως πριν το συμπέρασμα. Δεν έχουν εξηγηθεί αυτά;
kirie tzortzaki st wiki ts omadas m kaname upload mia photo omos den ti theloume telika.Pos mporo na tin afereso??NOMIKOU VARVARA omada a32, zanneio2009a32.pbwiki.com
Λουιζα στη θεωρια γραφουμε τα ειδη των γεφυρων με μια εικονα για καθε μια απο αυτες μαζι με τις πληροφοριες(κοστος, υλικο, ανοιγμα)
kirie signomi mperdepsa ti stili p grafoume tis aporieske egrapsa edo g tis gefires...
Δημοσίευση σχολίου