Οποιαδήποτε ερώτηση σχετικά με την έρευνα για το ελατήριο μπορεί να μπαίνει εδώ. Οποιος θέλει επίσης μπορεί να απαντάει στις απορίες των άλλων. Αν η απάντηση ειναι σωστή, θα υπολογιστεί στον βαθμό του μαθήματος σαν προφορική εξέταση. Αν η ερώτηση είναι καλή και πρωτότυπη, θα υπολογίζεται επίσης σαν προφορική εξέταση.
38 σχόλια:
απορία: τι πρέπει να γράψουμε για τον τύπο του ελατηρίου και πού θα το βρούμε?????
Υπάρχουν διάφοροι τύποι (είδη) ελατηρίου, άλλα τα τραβάς όπως αυτά που εχουν μέσα τους τα δυναμόμετρα, άλλα τα στρίβεις και άλλα τα συμπιέζεις όπως αυτά που έχουν μέσα τους τα στυλό ή τα ελατήρια μοτοσυκλέτας. Η απάντηση λοιπόν ειναι οτι είναι ελατήριο συμπίεσης (compression spring).
Ο τύπος υπολογισμού, καθώς και ενα πρόγραμμα υπολογισμού, βρίσκονται στο Wiki μας, στο texnoschool.pbwiki.com στη σελίδα της πειραματικής έρευνας.Μπορεις επίσης να ψάξεις στο Google το "sping formula"
Απορία: Στην συμπηρωματική έρευνα που κάναμε στη τάξη πάνω σε ένα άλλο ελατήριο,σηκώθηκαν 2 διαφορετικές ομάδες και άσκησαν και οι δυο τις ίδιες δυνάμεις:10,20,30 kg στο ελατήριο. Γιατί όμως βρήκαν διαφορετική μετατόπιση η καθεμία τους?
(αφού χρησιμιποίησαν και οι 2 το ίδιο ελατήριο..)
Δηλαδή:
10kg-20mm ενώ 10kg-16mm
20kg-37mm ενώ 20kg-31mm
30kg-54mm ενώ 30kg-48mm
Απαντηση Στο Γιάννη:Μια εξηγηση που θα μπορουσαμε να δωσουμε ειναι οτι η δυο ομαδες δεν τοποθετησαν σε σωστο σημείο το χαρακα γι' αυτο βρηκα διαφορετικες μετατοπισεις
Μαμμους Κωνσταντινος Α3
καλή απάντηση, μπράβο. αλλά....να ρωτήσω και εγω.
Γιατι οι 2 τελευταίες μετρήσεις έχουν μεταξύ τους διαφορά 6 χιλιοστά και η πρώτη 4χιλιοστά;
...και πως θα βρούμε ποιά ομάδα εκανε τις πιο σωστές μετρήσεις;
Για να βρουμε ποια ομαδα εχει τις πιο σωστες απαντησεις απλα θα φτιαξουμε στο Excel τα δυο διαγραμματα,και θα προσθεσουμε την τιμη R τετραγωνο και η ομαδα στην οποια το R τετραγωνο θα ειναι πιο κοντα στο 1 θα εχει και τις πιο σωστες απαντησεις
ΜΑΜΜΟΥΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Α3
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟΝ ΓΙΑΝΝΗ.ΣΤΟΝ ΚΥΛΙΝΔΡΙΚΟ ΑΞΟΝΑ ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΜΕΣΑ ΤΟ ΕΛΑΤΗΡΙΟ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ ΣΤΟ ΠΛΑΣΤΙΚΟ ΠΟΥ ΜΕΤΑΤΟΠΙΖΟΤΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΑ ΣΗΜΕΙΟ ΤΟΥ ΠΛΑΣΤΙΚΟΥ ΠΟΥ ΑΚΟΥΜΠΑΕΙ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΤΟΠΙΣΗ ΚΑΙ ΕΝΑ ΑΛΛΟ ΟΧΙ . ΠΟΛΥ ΠΙΘΑΝΟ ΝΑ ΜΗΝ ΜΕΤΡΗΣΑΝ ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ ΟΜΑΔΕΣ ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΠΟΥ ΑΚΟΥΜΠΑΕΙ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΤΟΠΙΣΗ ΚΑΙ ΕΤΣΙ ΝΑ ΕΓΙΝΕ ΛΑΘΟΣ....
Κύριε,μας είχατε πει να βρούμε τον τύπο του κ.Έχω ψάξει παντου και δεν μπορώ να το βρώ.Μπορείτε να με βοηθήσετε???
Ειρήνη γιατι δεν κοιτάς στο πρώτο σχόλιο, αυτό της MaryA4; Το ίδιο ρωτάει.
Εμέίς στο τμήμα έχουμε παραδώσει ήδη τις εργασίες μας. Το κ πολλά παιδιά το βρήκαμε από την εξίσωση στο Microsoft Excel. Να κάνω μία ερώτηση; Μπορούμε να βρούμε το κ εάν
α)Προσθέσουμε όλα μας τα F και αντίστοιχα όλα τα x και να διαιρέσουμε το τελικό F με τον αριθμό τον F που είχαμε δηλαδή είχαμε κάνει 5 μετρήσεις άρα είχαμε 5 τιμές του F και το άθροισμα των F να το διαιρέσουμε με το 5 και αντίστοιχα των x με 5? και να αντικαταστήσουμε τις τιμές στο F αι στο x και να κάνουμε την εξίσωση κ= F:x
β) Να πάρουμε ξεχωριστά κάθε μέτρηση F με την αντίστοιχη x του, να κάνουμε την εξίσωση να βρούμε το κ και να κάνουμε αυτή την διαδικασία για όλες τις μετρήσεις ώσπου να βρούμε και τα π.χ. 5 κ και να τα προσθέσουμε και το άθροισμα να το διαιρέσουμε δια το 5 και να βρούμε το κ?
Αυτά είχα σκοπό να εφαρμόσω αλλά λόγω του ότι στην εξίσωση του Excel υπάρχει το κ για αυτό και εγώ όπως και πολλά παιδιά δεν ψάξαμε αυτές τις εφαρμογές.
Γιάννης Κανονάκης α'2.
ποιό πιστεύετε ότιείναι ο καλύτερος τίτλος για την εργασία?1)έρευνα για την σχέση μεταξύ μιας δύναμης F ενός ελατηρίου,και της μετατόπισης x,των μαθητών της Α λυκείου??ή 2)απόδειξη F=κx???
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟΝ ΓΙΑΝΝΗ ΚΑΝΟΝΑΚΗ..
ΠΙΣΤΕΥΩ ΠΩΣ ΣΩΣΤΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ,ΔΗΛΑΔΗ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΤΗΝ ΕΞΙΣΩΣΗ ΝΑ ΒΡΕΙΣ ΤΟ ΄Κ΄ΝΑ ΠΡΟΣΘΕΣΕΙΣ ΤΑ 5 ΄Κ΄ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΝΑ ΔΙΑΙΡΕΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟ 5 ΓΙΑ ΝΑ ΣΟΥ ΒΓΕΙ Ο ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ....
ΝΕΡΑΝΤΖΑΚΗΣ ΜΑΝΟΣ Α3
Γιάννη και Μάνο, το β είναι καλύτερο από το α γιατι, αν και τελικά βγάζουν το ίδιο νούμερο, χρειάζονται λιγότερες πράξεις. Η ενδιαφέρουσα ομως ερωτηση ειναι η άλλη. Το νουμερο που παίρνουμε απο το excel ειναι ιδιο με αυτό που θα υπολογίζαμε εμείς κάνοντας τις πράξεις;
Ειρήνη, δεν μπορω να απαντήσω εγω για τον τίτλο γιατι θα τον βαθμολογήσω. Ομως αυτό "Α Λυκείου" τι το θέλεις βρε Ειρήνη; Τι το νοιάζει το ελατήριο ποιός το πιέζει;
κυριε,αν το ελατηριο που χρησημοποιουμε δεν ειναι μεταλλικο αλλα για παραδειγμα πλαστικο, αλλα εχει το ιδιο 'κ' με το μεταλλικο, θα υπαρχουν διαφορες στις μετρησεις μας,?δηλαδη παιζει ρολο απο τιυλικο ειναι φτιαγμενο το ελατηριο.?ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΡΑΝΤΗΣ Α3
Ας απαντήσει κάποιος στον Αντώνη
και βέβαια παιζει ρόλο. . .
το κ αλλάζει όταν το υλικό (G),είναι διαφορετικό.εφόσον το πλαστίκό είναι διαφορετικό υλικό από το μεταλλικό,δεν γίνεται να έχει το ίδιο κ.
Απαντηση στην Ειρηνη
Τι Ερώτηση ειναι αυτη που κανεις βρε Ειρήνη;Σε ειχα για πιο εξυπνουλα παντως.Θα πρέπει να δώσεις εναν τίτλο μέχρι 15 λέξεις που να εξηγει αυτο που θα μας περιγράψεις.Ενας καλός τίτλος που θα μπορούσες να βάλεις ειναι:Έρευνα για το τι παθαίνει το ελατήριο όταν το πιέζουμε.ή Σχέση μεταξύ δύναμης και μετατόπισης.Τώρα αν θέλεις να βάλεις ένα από τους τίτλους που έχεις θα έλεγα τον πρώτο.Ο δεύτερος θα μπεί στις μεταβλητές
τώρα τον έχω βάλει ήδη. . .απλώς εγώ ρώτησα, γιατί δεν ήξερα, αν ο πρώτος είναι πολύ μεγάλος, και ο δεύτερος πολύ μικρός.πάντως,αν εξερέσω το πρώτο σχόλιο,ευχαριστώ για την συμβουλή, και ας είναι εκ των προτέρων.
Για Ειρήνη: Λες οτι "το κ αλλάζει όταν το υλικό (G),είναι διαφορετικό.εφόσον το πλαστίκό είναι διαφορετικό υλικό από το μεταλλικό,δεν γίνεται να έχει το ίδιο κ" Δηλαδή 2 διαφορετικά ελατήρια φτιαγμένα απο διαφορετικό υλικό, δεν μπορούν να έχουν το ιδιο Κ;
Κώστα: λίγο προσοχή στα σχόλια ε;
Ευχαριστώ για την απάντηση...
Βασικά όντως το κ που είχα βρει εγώ ήταν γύρω στο 5 ενώ στο διάγραμμα είναι 0,66 περίπου.
Μήπως ξέρει κάποιος τον λόγο της διαφοράς των αριθμών; Εγώ προτίμησα να χρησιμοποιήσω το κ από το διάγραμμα του Excel διότι φοβόμουν μήπως οι πράξεις μου ήταν λανθασμένες ή μήπως και όλος ο τρόπος σκέψης ήταν λάθος.
Από κει και πέρα πρέπει να πω πως εμείς στο τμήμα δεν είχαμε το πλεονέκτημα να ρωτήσουμε τις απορίες μας εδώ στο blog και έχουμε παραδώσει τις εργασίες μας τη Δευτέρα και από ό,τι βλέπω αυτό με την Α' Λυκείου που είπε η Ειρήνη το έχω κάνει και εγώ στον τίτλο γιατί έίχαμε σημειώσει έναν τίτλο μιας συμμαθήτριάς μου που είχε μέσα το "Α' Λυκείου" και θεωρήθηκε σωστό...Γιατί να είναι λάθος; Είχαμε πει πως πρέπει να ξέρουμε πως το πείραμα έγινε από την Α' Λυκείου του Ζαννείου διότι δεν ξέρουμε αν ισχύουν αυτά σε άλλα σχολεία και επίσης πως δεν έκανε το πείραμα η Γ' Λυκείου κτλ.
Απαντηση στον Αντωνη
Αντωνη αυτο που λες δεν ειναι σωστο.Υπαρχει ενας τυπος με τον οποιο μπορουμε να βρουμε το κ. Μεσα σε αυτον το τυπο υπαρχουν οι μεταβλητες και συγκεκριμενα υπαρχει και το G το οποιο εκφραζει το υλικο του ελατηριου.Ενα πλαστικο ελατηριο σαφως θα εχει διαφορετικο G απο ενα σιδερενιο αφου ειναι απο διαφορετικο υλικο φτιαγμενα, αρα θα εχουν και διαφορετικο κ.
Για τον τίτλο: Λές οτι... "είχε μέσα το "Α' Λυκείου" και θεωρήθηκε σωστό...", οχι δεν θεωρήθηκε σωστό, ακριβώς το αντίθετο. Μην συγχέεις την έρευνα ΝταΒίντσι με αυτή του ελατηρίου. Στην πρώτη μετράμε κάτι στους μαθητές, οπότε το αναφέρουμε στα όρια της έρευνας, ενω στη δεύτερη μετράμε το ελατήριο.
"Γιατί να είναι λάθος; Είχαμε πει πως πρέπει να ξέρουμε πως το πείραμα έγινε από την Α' Λυκείου του Ζαννείου διότι δεν ξέρουμε αν ισχύουν αυτά σε άλλα σχολεία.. "
Τα άλλα σχολεια θα έβγαζαν διαφορετικό αποτέλεσμα για το ιδιο ελατήριο; Μάλλον οχι
Κύριε θέλω να κάνω μια πιο ελεύθερη ερώτηση,ένα ελατηριο σιδερένιο,αυτοκινήτου,ειπάρχει περίπτωση αν του ασκούμε τόσο πολύ δύναμη να σπάσει? π.χ αν ενα αυτοκίνητο ζυγίζει 2 τόνους,να του ασκείσουμε 30 τόνους ή και παραπάνω
"ένα ελατηριο σιδερένιο,αυτοκινήτου,ειπάρχει περίπτωση αν του ασκούμε τόσο πολύ δύναμη να σπάσει?"
Ας πούμε οτι το ελατήριο για να τερματίσει, να ενωθούν ολες του οι σπειρες δηλαδή, χρειάζεται δύναμη 2 τόννων.Αν το πιέσεις με 30 τόννους, το ελατήριο δεν θα πάθει τίποτα γιατι θα εχει μετατραπεί σε εναν μεταλλικό σωλήνα. Η στήριξη όμως του ελατηρίου, σίγουρα θα σπάσει.
δεν ξέρω...τώρα μπερδεύτηκα.αν το κ είναι ίδιο σε διαφορετικά υλικά,τότε μάλλον ισοβαθμίζεται με κάτι άλλο.έτσι???
Μα βρε Ειρηνη ειπαμε πως το κ ειναι διαφορετικο σε διαφορετικα υλικα
Αυτό που είπαμε ειναι οτι το G ειναι διαφορετικό σε διαφορετικά υλικά, οχι το Κ.Για να βοηθήσω λίγο, να σας πω οτι πολύ εύκολα μπορούμε να έχουμε 2 ελατήρια με ιδιο Κ,το ίδιο σκληρά δηλαδή, παρόλο που μπορεί να έχουν διαφορετικό G.Πως μπορεί να γίνει αυτό; Σκεφτείτε και λιγάκι...
Μα κυριε πως μπορει να γινει αυτο? Αν εχουμε οπως λετε δυο ελατηριο το ιδιο σκληρα με διαφορετικο G και παρουμε τον τυπο που υπολογιζει το κ αυτον που βρηκαμε στο Ιντερνερ και αντικαταστησουμε για καθε υλικο τους αριθμους του στον τυπο, ας πουμε οτι ολα τους τα στοιχεία ειναι ιδια εκτως απο το G το οποιο θα ειναι διαφορετικο δεν θα βγει και το αποτελεσμα τους διαφορετικο δηλαδη το κ πως γινεται να ειναι το ιδιο?
Υπενθυμίζω την αρχική ερώτηση
"κυριε,αν το ελατηριο που χρησημοποιουμε δεν ειναι μεταλλικο αλλα για παραδειγμα πλαστικο, αλλα εχει το ιδιο 'κ' με το μεταλλικο, θα υπαρχουν διαφορες στις μετρησεις μας,?"
Απάντηση: Ελατήρια με ιδιο Κ δίνουν ίδιες μετρήσεις.
Διευκρίνηση: Ελατήρια από διαφορετικό υλικό (G) μπορεί να έχουν ίδιο Κ γιατί μπορεί να έχουν και άλλες διαφορές. Πχ το ενα μπορεί να έχει παχύτερο σύρμα απο το άλλο, διαφορετικό αριθμό σπειρών κλπ κλπ
απορια: κυριε, ποσο θα επηρεασει τη βαθμολογια του 4 μηνου η εργασια;;
ο τυπος της σκληροτητας θα επρεπε να βρισκετε στον τιτλο;
Απάντηση στην αναστασία:οχι δεν πρέπει να υπάρχει στον τίτλο.στην θεωρεία το γράφεις...
Το πόσο θα μετρήσει η εργασία θα το συζητήσουμε, αρκετά πάντως. Θα μετρήσει και αυτή που κάνουμε τώρα με τα ερωτηματολόγια, η παρουσία στην τάξη, η συνέπεια σε αυτά που πρέπει να φέρνετε καθε εβδομάδα κλπ
Σωστα αυτά που λεει η Ειρήνη για τον τίτλο.
ΚΥΡΙΕ ΤΖΩΡΤΖΑΚΗ..Η ΑΠΟΡΙΑ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΣΧΕΤΗ ΜΕ ΤΟ ΕΛΑΤΗΡΙΟ..ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΗΞΕΡΑ ΠΟΥ ΑΛΛΟΥ ΝΑ ΤΗΝ ΓΡΑΨΩ..ΣΚΕΦΤΗΚΑ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΝΑ ΜΙΛΗΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΘΙΣΜΟ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟΝ Η/Υ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΗΞΕΡΑ ΠΩΣ ΝΑ ΤΟ ΡΩΤΗΣΩ..ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΕΤΕ??
Εντάξει Σέβη, θα το βρούμε αυτό απο τις ώρες χρήσης, συσχετίζοντας άλλες μελέτες που έχουν γίνει
OK..TΟΤΕ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΠΟΥΜΕ ΟΤΙ ΕΝΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΠΟΥ ΚΑΝΑΜΕ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΟΥΜΕ ΑΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΘΙΣΜΕΝΟΙ ΣΤΟΝ Η/Υ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΑΛΛΑ ΓΕΝΙΚΑ..ΣΩΣΤΑ??
TΟΤΕ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΠΟΥΜΕ ΟΤΙ ΕΝΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΠΟΥ ΚΑΝΑΜΕ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΟΥΜΕ ΑΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΘΙΣΜΕΝΟΙ ΣΤΟΝ Η/Υ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΑΛΛΑ ΓΕΝΙΚΑ..ΣΩΣΤΑ??
Σωστά, αλλά ας μην τον βάλουμε σαν κύριο στόχο της έρευνας. ....και να προτιμάς να γράφεις με πεζά γράμματα, ειναι καλύτερα.
Δημοσίευση σχολίου