Κυριακή 6 Νοεμβρίου 2011

Τμήμα Ενδιαφέροντος 1
Μαθαίνω και Διδάσκω - Πειράματα Φυσικής σε Κόμικς
Ημερολόγιο Ομάδας 4
Εδώ θα γράφονται τα εβδομαδιαία ημερολόγια της ομάδας σε μορφή σχολίων

17 σχόλια:

X-MEN είπε...

26/9/2011
X-MEN
Ηταν η πρώτη μέρα του project και έτσι δεν είχαμε κάποιο πείραμα ή εγασία. Μόνο γνωριστήκαμε.

Χ-ΜΕΝ είπε...

3/10/2011
Χ-MEN
Με τον κ. Τζωρτζάκη χωριστήκαμε σε ομάδες με βάση τα προσόντα του καθενός. Η ομάδα μας αποτελείται από τους Γεράσιμος(συντονιστής),
Βάιος(επιστήμωνας)
Μαρία(καλλιτέχνης)
Αντώνης(computerakias)
Θοδωρής (πειραματιστής)

Χ-ΜΕΝ είπε...

24/10/2011
x-men
Ο κ. Τζωρτζάκης μας είπε να διαλέξουμε ένα πείραμα μεταξύ των
βρασμός
ελατήρια
ηλεκτρισμός
τριβή

Χ-ΜΕΝ είπε...

7/11/2011
X-MEN
ο πείραμα που διαλέξαμε είναι το ελατήριο και έτσι η εργασία μας ήταν να βρούμε πληροφορίες για την σκληρότητα τηων ελατηρίων και να σκεφτούμε πως να υπολογίσουμε το συντελεστή ελατηρίου k

Χ-ΜΕΝ είπε...

7/11/2011
Χ-ΜΕΝ
Πληροφορίες
Σκληρότητα και συντελεστής ελατηρίου
Κάθε μέλος της ομάδας έψαξε στο διαδύκτιο πληροφορίες σχετικά με με την σκληρότητα και τον συντελεστή ελατηρίου
Τελικά σκεφτήκαμε ότι για να βρούμε το κ θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε μια δύναμη που ξέρουμε το μέτρο της. Ετσι θα χρησιμοποιήσουμε το βάρος μας και θα μετρήσουμε την συστολή του ελατηρίου k f/Δχ

Γεράσιμος Μαλτέζος είπε...

Ημερομηνία: 14/11/2011

Όνομα Ομάδας: X-MEN

Σύντομη Παρουσίαση Ερευνητικής Δραστηριότητας: Μέτρηση του συντελεστή ελατηρίου (δύναμη προς μετατόπιση)

Ερευνητική Μέθοδος: Πείραμα

Ερωτήματα: Να πραγματοποιήσουμε ένα πείραμα ώστε να βρούμε το κ (συντελεστής ελατηρίων).

Διαδικασία: Χρησιμοποιήσαμε μία ζυγαριά , ένα ελατήριο μηχανής , και ένα ειδικό όργανο μέτρησης της μετατόπισης (διαστημόμετρο) Κάθε μέλος της ομάδας είχε μια ξεχωριστή αρμοδιότητα. Δύο άτομα ασκούσαν δύναμη στο ελατήριο, ένας μετρούσε τη μετατόπιση του ελατηρίου και ο άλλος κατέγραφε τις μετρήσεις. Αυτό επαναλήφθηκε 3 φορές και σε κάθε μία άλλαζαν οι αρμοδιότητες των μελών της ομάδας.

Αποτελέσματα: Καταφέραμε να βρούμε το συντελεστή ελατηρίου αφού διαιρέσαμε τη δύναμη που ασκήσαμε στο ελατήριο με τη μετατόπισή του.

Απολογισμός/Συμπεράσματα: Τελικά μάθαμε ότι μπορούμε εύκολα να βρούμε το συντελεστή ελατηρίου αν χρησιμοποιήσουμε μία ζυγαριά , ένα ελατήριο και ένα όργανο μέτρησης αποστάσεων.

Ντοκουμέντα/Βιβλιογραφικές αναφορές: Δεν υπήρχαν

Δαφνομηλης Αντωνης είπε...

Όνομα Ομάδας: X-MEN

Σύντομη Παρουσίαση Ερευνητικής Δραστηριότητας : συγκρότηση ομάδας

Ερευνητική Μέθοδος: συζήτηση

Ερωτήματα : δεν υπήρχαν.

Διαδικασία : κάθε παιδί επέλεξε ένα προσόν που πιστεύει ο ίδιος για τον εαυτό του
Τα ονόματα και οι κατηγορίες γραφτήκαν στον πινάκα . φροντίσαμε να υπάρχουν 5 παιδιά στην κάθε κατηγορία .Στην συνέχεια αυτοί που είχαν σαν προσόν τον ομαδικό
Ανέβηκαν στον πινάκα και διάλεξαν ένα παιδί από κάθε κατηγορία με την σειρά.

Αποτελέσματα: Η ομάδα μας αποτελείτε από 5 άτομα:
Μαλτέζος Γεράσιμος (συντονιστής),
Μάνος Βάϊος (επιστήμονας)
Μαυρομάτη Μαρία (καλλιτέχνης)
Δαφνομήλης Αντώνης(κομπιουτεράκιας)
Χατζινικολής Θοδωρή (πειραματιστής)

Απολογισμός/Συμπεράσματα: Δεν υπάρχουν
Ντοκουμέντα/Βιβλιογραφικές αναφορές: Δεν υπάρχουν

Δαφνομηλης Αντωνης είπε...

Ημερομηνία: 31/10/2011
Όνομα Ομάδας: X-MENS
Σύντομη Παρουσίαση Ερευνητικής Δραστηριότητας:
Ερευνητική Μέθοδος: ΣΥΖΗΤΗΣΗ
Ερωτήματα: επιλογή και ορισμός σεναρίου πειράματος
Διαδικασία: είχαμε να αποφασίσουμε μεταξύ τεσσάρων πειραμάτων:
1)ΤΡΙΒΗΣ
2)ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΥ
3) ΒΡΑΣΜΟΥ
4)ΕΛΑΤΗΡΙΩΝ
Μετά από μια συζήτηση που είχαμε αποφασίσαμε να επιλέξουμε το πείραμα με τα ελατήρια.
Το επιλέξαμε κατά κύριο λόγο γιατί πέρσι στην φυσική κάναμε ταλαντώσεις και μας ενθουσίασε το θέμα.
Στην συνέχεια μας δόθηκε το σενάριο του πειράματος μας .Το σενάριο έχει ως εξής:
Έχουμε μια μοτοσυκλέτα που τα ελατήρια της είναι πολύ μαλακά και θέλουμε να τα σκληρύνουμε 1) θα πρέπει να υπολογίσουμε πόσο ‘μαλακό’ είναι (δηλαδή να υπολογίσουμε τον συντελεστή κ του ελατηρίου
Αποτελέσματα: τελική επιλογή πειράματος και σεναρίου
Απολογισμός/Συμπεράσματα: μάθαμε το πείραμα μας και πρέπει να συγκεντρώσουμε πληροφορίες σχετικά με τον συντελεστή κ του ελατηρίου.

Δαφνομηλης Αντωνης είπε...

Ημερομηνία: 3-10-2011
Όνομα Ομάδας: X-MEN

Σύντομη Παρουσίαση Ερευνητικής Δραστηριότητας : συγκρότηση ομάδας

Ερευνητική Μέθοδος: συζήτηση

Ερωτήματα : δεν υπήρχαν.

Διαδικασία : κάθε παιδί επέλεξε ένα προσόν που πιστεύει ο ίδιος για τον εαυτό του
Τα ονόματα και οι κατηγορίες γραφτήκαν στον πινάκα . φροντίσαμε να υπάρχουν 5 παιδιά στην κάθε κατηγορία .Στην συνέχεια αυτοί που είχαν σαν προσόν τον ομαδικό
Ανέβηκαν στον πινάκα και διάλεξαν ένα παιδί από κάθε κατηγορία με την σειρά.

Αποτελέσματα: Η ομάδα μας αποτελείτε από 5 άτομα:
Μαλτέζος Γεράσιμος (συντονιστής),
Μάνος Βάϊος (επιστήμονας)
Μαυρομάτη Μαρία (καλλιτέχνης)
Δαφνομήλης Αντώνης(κομπιουτερακιας)
Θοδωρής (πειραματιστής)

Απολογισμός/Συμπεράσματα: Δεν υπάρχουν
Ντοκουμέντα/Βιβλιογραφικές αναφορές: Δεν υπάρχουν

Δαφνομηλης Αντωνης είπε...

Ημερομηνία: 7/11/2011
Όνομα Ομάδας: X-MEN

Σύντομη Παρουσίαση Ερευνητικής Δραστηριότητας :
Ερευνητική Μέθοδος : συζήτηση
Ερωτήματα : καθορισμός τρόπου εκτέλεσης πειράματος
Διαδικασία : συζητήσαμε για το κ του ελατήριου το όποιο εκφράζεται από τον τύπο : F/ΔΧ Δηλαδή : ΔΥΝΑΜΗ/ΜΕΤΑΤΟΠΙΣΗ και προβάλαμε ιδέες για το πώς να γίνει το πείραμα
Αποτελέσματα: τελικά αποφασίσαμε να βάλουμε το ελατήριο πάνω σε μια ζυγαριά .Στην συνέχεια να του ασκούμε δύναμη προς τα μέσα και να μετράμε την μετατόπιση Του ελατήριου με ένα όργανο μέτρησης αποστάσεων που μας το προμήθευσε ο Κύριος Τζωρτζάκης.
Απολογισμός/Συμπεράσματα: Τελικά βρήκαμε έναν τρόπο εκτέλεσης του πειράματος μας.

Θοδωρής Χατζηνικολής είπε...

24/11/2011

Όνομα Ομάδας: X-MEN

Σύντομη Παρουσίαση Ερευνητικής Δραστηριότητας:Πείραμα με ηλεκτρισμό.Συζήτηση για ελατήρια.

Ερευνητική Μέθοδος: Συζήτηση

Ερωτήματα:1)Πώς μπορούμε να σκληρύνουμε ένα μαλακό ελατήριο;
2)Ισχύει ο νόμος του Ohm στους λαμπτήρες;
3)Δημιουργήστε ένα κόμικ με σχέση το ελατήριο.

Διαδικασία:Συζητήσαμε στην ταξη για τους τρόπους σκλήρυνσης του ελατηρίου με τον κύριο Τζωρτζάκη.Επίσης με την κυρία Δημητρακοπούλου κάναμε πειράματα,με θέμα τον ηλεκτρισμό.

Αποτελέσματα:Η σκλήρυνση ενός ελατηρίου εξαρτάται απο την διάμετρο του,το πάχος του και τις σπίρες του.Ακόμη δεν ξέρουμε πως να το σκληρύνουμε.Τέλος ο νόμος του Ohm δεν ισχύει και στους λαμπτήρες.

Απολογισμός/Συμπεράσματα:Καταλάβαμεπως ο νόμος του Ohm δεν ισχύει στους λαμπτήρες.Επίσης σήμερα μπήκε στην ομάδα μας ένα νέο μέλος,η Ασημίνα.

Βάιος Μάνος είπε...

1/12/11

Όνομα Ομάδας: X-MEN

Σύντομη Παρουσίαση Ερευνητικής Δραστηριότητας:Συζήτηση για ελατήρια.

Ερευνητική Μέθοδος: Συζήτηση

Ερωτήματα:
1)Δημιουργήστε ενά πλαίσιο για το κόμικ.
2)Δημιουγήστε ενα κόμικ σε σχέση με το ελατήριο.

Διαδικασία:Στην ώρα της κυρίας Δημητρακοπουλου:Συζήτηση των μελών κάθε ομάδας για τη δημιουργία της εργασιας που θα παραδοθεί στο τέλος του τετραμήνου ανάλογα με το θέμα που έχει επιλέξει (τριβή,ελατήριο,ηλεκτρισμός, βρασμός).
Στην ώρα του κυρίου Τζωρτζάκη: Ασχοληθήκαμε με το πλαίσιο και τη δημιουργία του κομικ.

Αποτελέσματα: Δημιουργήσαμε το πλαίσιο και συνεχίσαμε τους διαλόγους για το κόμικ.

Απολογισμός/Συμπεράσματα: Δεν κάναμε κάποιο πείραμα.

Βάιος Μάνος είπε...

1/12/11

Όνομα Ομάδας: X-MEN

Σύντομη Παρουσίαση Ερευνητικής Δραστηριότητας:Συζήτηση για ελατήρια.

Ερευνητική Μέθοδος: Συζήτηση

Ερωτήματα:
1)Δημιουργήστε ενά πλαίσιο για το κόμικ.
2)Δημιουγήστε ενα κόμικ σε σχέση με το ελατήριο.

Διαδικασία:Στην ώρα της κυρίας Δημητρακοπουλου:Συζήτηση των μελών κάθε ομάδας για τη δημιουργία της εργασιας που θα παραδοθεί στο τέλος του τετραμήνου ανάλογα με το θέμα που έχει επιλέξει (τριβή,ελατήριο,ηλεκτρισμός, βρασμός).
Στην ώρα του κυρίου Τζωρτζάκη: Ασχοληθήκαμε με το πλαίσιο και τη δημιουργία του κομικ.

Αποτελέσματα: Δημιουργήσαμε το πλαίσιο και συνεχίσαμε τους διαλόγους για το κόμικ.

Απολογισμός/Συμπεράσματα: Εργαστήκαμε ομαδοσυνεργατικά και τελικά πετύχαμε τη δημιουργία του πλαισίου του κόμικ.

Μιχελάκου Ασημίνα είπε...

Ημερομηνία: 14/12/2011

Όνομα Ομάδας: X-MEN

Σύντομη Παρουσίαση Ερευνητικής Δραστηριότητας: Συνεργασία μεταξύ των μελών της ομάδας, η οποία αποσκοπεί στη διόρθωση της τελικής τετραμηνιαίας εργασίας και τη δημιουργία του διαλόγου, για το Comics

Ερευνητική Μέθοδος: Διάλογος

Ερωτήματα:
1. Δημιουργία αληθοφανούς διαλόγου, για το Comic μας.
2. Προβληματισμός των μελών για τον τρόπο κατανομής των επιμέρους κομματιών της εργασίας.

Διαδικασία: Καθοδηγηθήκαμε μόνον από την κυρία Δημητρακοπούλου, καθώς ο κύριος Τζωρτζάκης απουσίαζε.
Στην πρώτη ώρα της ερευνητικής εργασίας: Δεχθήκαμε διορθώσεις και υποδείξεις από την καθηγήτριά μας, όσον αφορά την εργασία μας, η οποία είχε ολοκληρωθεί εν μέρει.
Στην δεύτερη ώρα της ερευνητικής εργασίας: Επεξεργαστήκαμε το διάλογο, καθώς και ασχοληθήκαμε με τα επιμέρους στοιχεία του Comic (πχ. Σκηνικό)
Στην τελευταία ώρα της ερευνητικής εργασίας: Έγινε κατανομή των αρμοδιοτήτων σχετικά με την εργασία.

Αποτελέσματα: Το κάθε μέλος της ομάδας μας ανέλαβε την επεξεργασία μίας διαφορετικής ενότητας της εργασίας (πχ. εισαγωγή, υπόθεση, θεωρία), ενώ επιπρόσθετα όλα τα μέλη ανέλαβαν την επεξεργασία του κομματιού της ερμηνείας. Επίσης, σημειώθηκε πρόοδος στον τομέα του Comic.

Απολογισμός/Συμπεράσματα: Συνοψίζοντας, ορίσαμε τους ρόλους του καθενός, όσον αφορά τη σύνταξη της εργασίας μας και σχεδόν τελειοποιήσαμε το διάλογο του Comic μας.

Ντοκουμέντα/Βιβλιογραφικές αναφορές: Δεν υπήρχαν.

Μαίρη Μαυρομάτη είπε...

Ημερομηνία: 19/12/2011

Όνομα Ομάδας: X-MEN

Σύντομη Παρουσίαση Ερευνητικής Δραστηριότητας: Συζήτηση για εργασία και επεξεργασία Comic

Ερευνητική Μέθοδος: Διάλογος

Ερωτήματα:
1. Πώς θα εμπλουτίσουμε περισσότερο την εργασία μας;
2. Πώς θα τελειώσουμε το διάλογό μας;

Διαδικασία: Στην ώρα της κυρίας Δημητρακοπούλου: Μελετήσαμε την διορθωμένη εργασία μας.
Στην ώρα του κυρίου Τζωρτζάκη: Ο κύριος Τζωρτζάκης έθεσε ερωτήματα στα μέλη κάποιων από τις ομάδες και συζητήσαμε μέσα στην τάξη για αυτά. Επίσης, κάναμε πρόοδο στο διάλογο και τέλος, τραβήξαμε μία φωτογραφία της αυλής του σχολείου μας, προκειμένου να την χρησιμοποιήσουμε ως φόντο στο Comic μας.

Αποτελέσματα: Αποφασίσαμε να συναντηθούμε, για να τελειώσουμε το Comic και την εργασία μας.

Απολογισμός/Συμπεράσματα: Η εργασία μας έφτασε σχεδόν στην τελική της μορφή.

Ντοκουμέντα/Βιβλιογραφικές αναφορές: Δεν υπήρχαν.

ΜΑΛΤΕΖΟΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ είπε...

Ημερομηνία: 22/12/2011

Όνομα Ομάδας: X-MEN

Σύντομη Παρουσίαση Ερευνητικής Δραστηριότητας: Συζήτηση με θέμα τον εμπλουτισμό της τελικής εργασίας και τη διόρθωση του διαλόγου του comic.

Ερευνητική Μέθοδος: Διάλογος

Ερωτήματα: 1) Αποτελείωμα της ερευνητικής εργασίας.
2) Αποτελείωμα του διαλόγου του comic.

Διαδικασία: Δείξαμε την εργασία μας στους καθηγητές και μας επισημάνανε τα λάθη μας και τα σημεία που πρέπει να συμπληρώσουμε. Ακόμα κάναμε κάποιες διορθώσεις στο διάλογο και τον στείλαμε να τον δουν οι καθηγητές μας ώστε να τον προσαρμόσουμε στο comic. Τελικώς αποφασίσαμε πως για να τελειώσουμε την εργασία και το comic πρέπει να συναντηθούμε κάποια μέρα στα Χριστούγεννα.

Αποτελέσματα: Τελικά καταφέραμε να δημιουργήσουμε την τελική μορφή του διαλόγου για το comic και να ολοκληρώσουμε σχεδόν την εργασία μας.

Απολογισμός/Συμπεράσματα: Η εργασία μας και το comic ήταν σε γενικές γραμμές καλά αλλά θέλανε μία βελτίωση.

Ντοκουμέντα/Βιβλιογραφικές αναφορές: Δεν υπάρχουν.

Γεράσιμος Μαλτέζος είπε...

Ημερομηνία: 12/1/2012 Όνομα Ομάδας: X-MEN Σύντομη Παρουσίαση Ερευνητικής Δραστηριότητας: Μίνι παρουσίαση ερευνητικής εργασίας. Ερευνητική Μέθοδος: Διάλογος Ερωτήματα: Η σωστή παρουσίαση της ερευνητικής εργασίας Διαδικασία: Κάθε μέλος της ομάδας είχε πάρει ένα κομμάτι από την εργασία που θα έπρεπε να το παρουσιάσει. Είχαμε ετοιμάσει ένα power point και με βάση αυτό προσπαθήσαμε σε πολύ μικρό χρόνο να πούμε τι είχαμε κάνει όλη την χρονιά Αποτελέσματα: Μία μέτρια παρουσίαση της εργασίας μας αφού δεν ήμασταν πολύ καλά οργανωμένοι. Απολογισμός/Συμπεράσματα: Τελικά μάθαμε ότι για να μπορέσουμε να παρουσιάσουμε σωστά την εργασία μας στα παιδιά για να τα καταλάβουν όλα και να μην βαρεθούν θα πρέπει να οργανωθούμε καλύτερα. Ντοκουμέντα/Βιβλιογραφικές αναφορές: Δεν υπάρχουν