Κυριακή, 6 Νοεμβρίου 2011

Τμήμα Ενδιαφέροντος 1
Μαθαίνω και Διδάσκω - Πειράματα Φυσικής σε Κόμικς
Ημερολόγιο Ομάδας 3
Εδώ θα γράφονται τα εβδομαδιαία ημερολόγια της ομάδας σε μορφή σχολίων

8 σχόλια:

Νικόλαος Αντωνίου (Πειραματιστής) είπε...

Αρχική ανεπίσημη δημοσίευση Ημερολογίου:

3/10/2011

The Vetruvian Man (Da Vinci):
Σύμφωνα με το σχέδιο αυτο το ύψος του μέσου ανθρώπου είναι ίσο με το άνοιγμα των χεριών του.
Αρχικά ψηφίσαμε για το αν πιστεύουμε αν ισχύει ή οχι αυτή η θεωρία .
Απο τα 20 παιδιά τα 15 (75%) συμφώνησε ενω οι υπόλοιποι 5 (25%) διαφωνούσαν.
Για να εξετάσουμε αν πράγματι ισχύει κάνουμε κάποιες μετρήσεις. Γι'αυτό στεκόμαστε μπροστά στον πίνακα έχοντας την πλάτη μας προς τον πίνακα και σημειώνουμε το ύψος. Μετά ανοίγουμε τα χέρια μας και κοιτάζοντας προς τον πινακα ακουμπάμε το αριστερό χέρι στην άκρη του πίνακα. Εκεί που φτάνει το δεξί μας χέρι βάζουμε σημάδι . Μετά με τη χρήση του μέτρου μετράμε την το ύψος (απόσταση πατώματος-σημαδιού ύψους) και το άνοιγμα των χεριών (απόσταση άκρης πίνακα-σημαδιού χεριού) Τα αποτελέσματα των μετρήσεων ειναι τα εξής:
. . .Ύψος . . . . . . Άνοιγμα Χεριών
. 1) 1,72 -----------> 1,72
. 2) 1,86 -----------> 1,89
. 3) 1,73 -----------> 1,70
. 4) 1,68 -----------> 1,70
. 5) 1,74 -----------> 1,72
. 6) 1,62 -----------> 1,64
. 7) 1,90 -----------> 1,88
. 8) 1,85 -----------> 1,84
. 9) 1,75 -----------> 1,77
.10) 1,79 -----------> 1,85
- - - - - - - - - - - - - - - -
Σ=. 17,64 ----------> 17,71
Μέσο 1,764 ----------> 1,771
. . -0,015 (Παπούτσια)
. . .1,749
Σύμφωνα με το αποτέλεσμα η θεωρία αυτή είναι έγκυρη μόνο για το μέσο άνθρωπο αφού υπάρχουν σημαντικές εξαιρέσεις.

Νικόλαος Αντωνίου (Πειραματιστής) είπε...

24/10/2011

Η κυρία Δημητρακοπούλου μας μίλησε για τους τρόπους σύνδεσης , που είναι η παράλληλη και η σύνδεση σε σειρά , και για το πώς μεταβάλλονται η ένταση , η τάση και η αντίσταση σε καθεμία απο αυτές . Μας είπε ότι αντίσταση ενός αγωγού εξαρτάται από το υλικό ,το πάχος , και το μήκος του αγωγού . Μετά μιλήσαμε για την τριβή ενώ μας ζήτησε να σκεφτούμε από τι εξαρτάται αυτή .
Ο κύριος Τζωρτζάκης μας έδωσε τη διεύθυνση για να κατεβάσουμε το πρόγραμμα Comic Strip Creator και κάποια cliparts με χαρακτήρες για τα κόμικ .

Νικόλαος Αντωνίου (Πειραματιστής) είπε...

31/10/2011

Στα πλαίσια της μελέτης της τριβής η κυρία Δημητρακοπούλου μας έδωσε μια φωτοτυπία για να μελετήσουμε τους παράγοντες από τους οποίους εξαρτάται . Με ένα πρόγραμμα φυσικής συμπεράναμε ότι η τριβή εξαρτάται από τη μάζα του σώματος και το υλικό της επιφάνειας πανω στην οποία βρίσκεται το σώμα (και η οποία ασκεί την τριβή) .
Επιπλέον διευκρινίσαμε το τύπο της Τριβής ο οποίος δεν είναι Τ=μ*Β(μ=συντελεστής τριβής ανάλογα με το υλικό της επιφάνειας,Β=βάρος σώματος) αλλά είναι T=μ*Ν (μ=συντελεστής τριβής ανάλογα με το υλικό της επιφάνειας,Ν=Κάθετη αντίδραση της επιφάνειας).
Τέλος , οργανώσαμε καλύτερα τις ομάδες έτσι ώστε να είναι κοντά οι μέσες βαθμολογίες των ομάδων ενώ
ο κύριος Τζωρτζάκης μας έδωσε να διαλέξουμε ένα θέμα από τα εξής:
Βρασμός
Ελατήρια
Ηλεκτρισμός
Τριβή
Η ομάδα μας επέλεξε τον Ηλεκτρισμό.

Νικόλαος Αντωνίου (Πειραματιστής) είπε...

7/11/2011

Αφού ολοκληρώσαμε το φυλλάδιο για την τριβή ξεκινήσαμε ενα άλλο φυλλάδιο για τον ηλεκτρισμό και τη μελέτη της αντίστασης .
Με χρήση του προγράμματος που χρησιμοποιήσαμε και για την τριβή κατασκευάσαμε διαφορετικά εικονικά κυκλώματα για να κάνουμε συγκρίσεις.
Μέσω των πειραμάτων συμπεράναμε ότι η ένταση Ι του ηλεκτρικού ρεύματος που διαπερνά έναν αγωγό είναι ανάλογη της τάσης V που εφαρμόζουμε στα άκρα του . Σαν τύπος: V=I*R όπου R η αντίσταση του αγωγού .
Μετά ο κύριος Τζωρτζάκης μας έδειξε πώς να χρησιμοποιούμε το blog του σχολείου για να φτιάξουμε το ημερολόγιο της ομάδας.
Επιπλέον , σε όσους δεν μπόρεσαν να φτιάξουν comic δόθηκε η ευκαιρία να φτιάξουν ένα στο εργαστήρι πληροφορικής .
Μετά ασχοληθήκαμε με το πείραμα για τα ελατήρια. Προτείναμε τρόπους για να διεξάγουμε το πείραμα ( Τι βάρος θα εφαρμόσουμε στο ελατήριο; Πώς θα το εφαρμόσουμε; Αν θα χρειαστεί ειδική κατασκευή; ).
Τέλος , φτιάξαμε ένα διάγραμμα θερμοκρασίας - χρόνου για το πείραμα του βρασμού του νερού . Το νερό θερμαινόταν ομαλά με αρχική θερμοκρασία τους 25οC (οC=βαθμοί Κελσίου) και μέχρι τους 100οC (σημείο βρασμού του νερού) σε χρόνο t1. Μετά το νερό διατηρούσε θερμοκρασία 100oC. Σε δεύτερο διάγραμμα όμως θεωρήσαμε ότι τα γκαζάκι βγάζει πιο πολύ αέριο (το νερό βράζει γρηγορότερα) . Ομοίως : Το νερό θερμαινόταν ομαλά με αρχική θερμοκρασία τους 25οC και μέχρι τους 100οC σε χρόνο t2 . Αλλά η γραφική παράσταση του 2ου βρασμού είχε μεγαλύτερη κλίση από αυτή του 1ου διότι
t1>t2 <=>
<=>100oC/t1<100oC/t2
.
Επομένως συμπεραίνουμε ότι όσο πιο πολλή ενέργεια προσφέρουμε τόσο πιο γρήγορα βράζει το νερό .

Ω(μ) Νεύτων είπε...

14/11/11

Σήμερα η ομάδα που ασχολείται με τα ελατήρια και τον νόμο του Hook έκανε πείραμα και εμείς τους αξιολογούσαμε.Σε γενικές γραμμές η προσπάθειά τους ήταν αξιόλογη.Τέλος ο κύριος Τζωρτζάκης έθεσε ερωτήματα σε κάθε ομάδα.

Ω(μ) Νεύτων είπε...

21/11/11

Φτιάχνουμε ένα κύκλωμα με ένα λαμπάκη και δοκιμάζουμε μπαταρίες διαφορετικών τάσεων, για να εξηγήσουμε για ποιο λόγο δεν φωτοβολεί ο φακός όσο αρχικά.Παρατηρούμε ότι όσο αλλάζουμε μπαταρίες ο λαμπτήρας φωτοβολεί πιο δυνατά με τις καινούριες μπαταρίες.Με ένα βολτόμετρο μετράμε την τάση της κάθε μπαταρίας.Πράγματι, όταν συνδέουμε μπαταρίες υψηλότερης τάσης ο λαμπτήρας φωτοβολεί πιο δυνατά.

Ω(μ) Νεύτων είπε...

28/11/11

Σήμερα κάναμε ένα πείραμα για να αποδείξουμε τον νόμο του Ωμ. Εφαρμόσαμε τάση 2V σε αντιστάτη αντίστασης 4Ω. Στο αμπερόμετρο βλέπουμε την ένδιξη 0,5Α. Ο νόμος του Ωμ υποστηρίζει ότι η τάση που εφαρμόζετε στα άκρα ενός μεταλλικού αγωγού είναι ανάλογη με την ένταση του ηλεκτρικού ρεύματος που τον διαρρέει. Από αυτόν προκύπτει ότι R=V/I. Με αντικατάσταση έχουμε 4Ω=2V/0,5Α που ισχύει. Άρα ο νόμος του Ωμ είναι σωστός.

Ω(μ) Νεύτων είπε...

5/12/11

Σήμερα κάναμε πείραμα για να εξετάσουμε αν ισχύει ο νόμος του Ωμ στους λαμπτήρες. Παρατηρήσαμε ότι όσο αυξάνουμε την τάση τόσο αυξάνεται η αντίσταση και κατα συνέπεια και η φωτοβολία του λαμπτήρα. Άρα δεν ισχύει ο νόμος του Ωμ στους λαμπτήρες αφού η αντίσταση μεταβάλλεται.