Κυριακή, 6 Νοεμβρίου 2011

Τμήμα Ενδιαφέροντος 1
Μαθαίνω και Διδάσκω - Πειράματα Φυσικής σε Κόμικς
Ημερολόγιο Ομάδας 2
Εδώ θα γράφονται τα εβδομαδιαία ημερολόγια της ομάδας σε μορφή σχολίων

15 σχόλια:

Μελίνα Χιουτάκου-Μαρία Φακιολά είπε...

26/9/2011
Hταν το πρώτο μάθημα που κάναμε.Γνωρίσαμε τους καθηγητές και τα υπόλοιπα παιδιά του project και μάθαμε περισσότερες πληροφορίες για το περιεχόμενο του project!

Μελίνα Χιουτάκου-Μαρία Φακιολά είπε...

3/10/2011
Στο μάθημα αυτό χωριστήκαμε σε ομάδες σύμφωνα με τις ικανότητες του κάθε μαθητή.Κάναμε επίσης ένα πείραμα για να επιβεβαιώσουμε την θεωρία του Da Vinci για τον ανθρωπο του Βιτρούβιου.

Μελίνα Χιουτάκου-Μαρία Φακιολά είπε...

31/10/2011
Μιλήσαμε για το φαινόμενο της τριβής,απο τι εξαρτάται και με ποιον τρόπο την υπολογίζουμε.Αργότερα συζητήσαμε με ποιον τρόπο μπορούμε να βρούμε την ιστοσελίδα του σχολείου και σε τι αναφέρεται.

Μελίνα Χιουτάκου-Μαρία Φακιολά είπε...

7/11/2011
Σε αυτό το μάθημα ολοκληρώσαμε την ενότητα της τριβής και αναφερθήκαμε στη συμπεριφορά των ελατηρίων.Στη συνέχεια πήγαμε στην αίθουσα των υπολογιστών και φτιάξαμε ένα δοκιμαστικό κόμικ για να μάθουμε πως λειτουργεί το πρόγραμμα comic strip creator.Τέλος κάναμε πειράματα για τη σκληρότητα ενός ελατηρίου και για τον υπολογισμό του συντελεστή του.

Τσούτσας είπε...

Ημερομηνία: 14/11/2011

Όνομα Ομάδας: Κώδικας Da Mickey

Σύντομη Παρουσίαση Ερευνητικής Δραστηριότητας: Εξέταση περί απαιτούμενου χρόνου βράσης νερού με διαφορετικές θερμοκρασίες

Ερευνητική Μέθοδος: Πείραμα

Ερωτήματα: Να πραγματοποιήσουμε ενα πείραμα,ώστε να βρούμε αν το νερό ανεβάζει γρηγορότερα θερμοκρασία και αν αυτή παραμένει σταθερή στο σημείο βράσης του.

Διαδικασία: 1η φάση-Βάλαμε μια ποσότητα νερού σε μέτρια φωτιά στο γκαζάκι,μετρούσαμε ανά 0,5m τη θερμοκρασία και ρίξαμε και μια ορισμένη ποσότητα από μακαρόνια μέσα.2η φάση-Επαναλάβαμε τη διαδικασία με πιο ισχυρή φωτιά και στο τέλος ρίξαμε και αλάτι.Και στις δύο περιπτώσεις τα μακαρόνια βγήκαν σε χρόνους 6m και 8m.

Αποτελέσματα:1η φάση-Σε:1m=54,1oC
1,5m=70,7oC
2m=89,5oC
2,5m=100.7oC
Από εκεί και πέρα
T=σταθερό
2η φάση-Σε:1m=61,1oC
1,5m=76,7m
2m=100.7oC
Από εκέι και πέρα
T=σταθερό
Όταν ρίξαμε αλάτι η θερμοκρασία ανέβηκε κατά 1 οC.
Tα μακαρόνια που βγήκαν σε ίδιους χρόνους δεν είχαν,γευστικά(εκτός από το αλάτι), εμφανή διαφόρα ανάμεσα στις δύο φάσεις τους πειράματος.

Απολογισμός/Συμπεράσματα: Τελικά μάθαμε ότι όσο δυνατή και αν είναι η φωτιά το μόνο που επηρεάζεται είναι ο χρόνος για να φτάσει σε βράση το νερό και όχι τα μακαρόνια τα οποία επηρεάζονται μόνο από το νερό που βράζει.Οπότε το αλάτι το οποίο βάζουμε,είναι για να ανεβάσουμε τη θερμοκρασία του νερού,επιτυγχάνοντας το γρηγορότερο μαγείρεμα των
μακαρονιών.

Ντοκουμέντα/Βιβλιογραφικές αναφορές: Δεν υπήρχαν

ΜαρίαΜελίνα Χιουτάκου-Μαρία Φακιολά είπε...

Ημερομηνία: 24/11/2011

Όνομα Ομάδας:Κώδικας Da Mickey

Σύντομη Παρουσίαση Ερευνητικής Δραστηριότητας: Πειράματα για τον ηλεκτρισμό-παράλληλη σύνδεση, σύνδεση σε σειρά.Συζήτηση για τα ελατήρια και την θερμότητα.

Ερευνητική Μέθοδος: Πείραμα,συζήτηση

Ερωτήματα:
-Μπορούμε να σκληρήνουμε ένα μαλακό ελατήριο και αν ναι με ποιον τρόπο;
-Αν αυξήσουμε τη θερμότητα περισσότερο απο 100°C θα υπάρχει διαφορά στη ταχύτητα που βράζει το νερό;
-Θα υπάρξει διαφορά στο χρόνο βρασμού αν προσθέσουμε αλάτι;

Διαδικασία: Στο μάθημα της κα.Δημητρακοπούλου, όλα τα μέλη της ομάδας,με σκοπό την πραγματοποίηση ενός κυκλώματος σε σειρά ή παράλληλης σύνδεσης χρησιμοποιήσαμε ένα βολτόμετρο, ένα αμπερόμετρο, έναν αντιστάτη και ένα τροφοδοτή ηλεκτρισμού. Στο μάθημα του κ. Τζωρτζάκη επεξεργαστήκαμε τα αποτελέσματα των πειραμάτων του προηγούμενου μαθήματος.

Αποτελέσματα: Οι ενδείξεις του βολτομέτρου και του αμπερομέτρου σε σύνδεση σε σειρά και σε παράλληλη σύνδεση.

Απολογισμός/Συμπεράσματα: Τελικά μάθαμε ότι το νερό,όταν φτάσει τους 100°C η θερμοκρασία παραμένει σταθερή και όταν προσθέτουμε αλάτι βράζει ελαφρώς πιο γρήγορα.

Ντοκουμέντα/Βιβλιογραφικές αναφορές: Δεν υπήρχαν.

Μελίνα Χιουτάκου-Μαρία Φακιολά είπε...

Ημερομηνία: 24/11/2011

Όνομα Ομάδας:Κώδικας Da Mickey

Σύντομη Παρουσίαση Ερευνητικής Δραστηριότητας: Πειράματα για τον ηλεκτρισμό-παράλληλη σύνδεση, σύνδεση σε σειρά.Συζήτηση για τα ελατήρια και την θερμότητα.

Ερευνητική Μέθοδος: Πείραμα,συζήτηση

Ερωτήματα:
-Μπορούμε να σκληρήνουμε ένα μαλακό ελατήριο και αν ναι με ποιον τρόπο;
-Αν αυξήσουμε τη θερμότητα περισσότερο απο 100°C θα υπάρχει διαφορά στη ταχύτητα που βράζει το νερό;
-Θα υπάρξει διαφορά στο χρόνο βρασμού αν προσθέσουμε αλάτι;

Διαδικασία: Στο μάθημα της κα.Δημητρακοπούλου, όλα τα μέλη της ομάδας,με σκοπό την πραγματοποίηση ενός κυκλώματος σε σειρά ή παράλληλης σύνδεσης χρησιμοποιήσαμε ένα βολτόμετρο, ένα αμπερόμετρο, έναν αντιστάτη και ένα τροφοδοτή ηλεκτρισμού. Στο μάθημα του κ. Τζωρτζάκη επεξεργαστήκαμε τα αποτελέσματα των πειραμάτων του προηγούμενου μαθήματος.

Αποτελέσματα: Οι ενδείξεις του βολτομέτρου και του αμπερομέτρου σε σύνδεση σε σειρά και σε παράλληλη σύνδεση.

Απολογισμός/Συμπεράσματα: Τελικά μάθαμε ότι το νερό,όταν φτάσει τους 100°C η θερμοκρασία παραμένει σταθερή και όταν προσθέτουμε αλάτι βράζει ελαφρώς πιο γρήγορα.

Ντοκουμέντα/Βιβλιογραφικές αναφορές: Δεν υπήρχαν.

Μαρία Φακιολά είπε...

1/12/2011

'Ονομα ομάδας:Κώδικας Da Mickey

Σύντομη Παρουσιάση Ερευνητικής Εργασιάς:Συζήτηση για τον βρασμό

Ερωτήματα:Δημιουργήστε ένα γενικό πλάνο για το κόμικ

Διαδικασία:Με την κυρία Δημητρακοπούλου συζητήσαμε ξεχωριστά η κάθε ομάδα για την τέλικη εργασία και από τί πρέπει να αποτελείται.Με τον κύριο Τζωτζάκη συζητήσαμε για τον τρόπο αξιολόγησης της ομάδας .Στη συνέχεια όλα τα μέλη της ομάδας δημιουργήσαμε τον διάλογο για το κόμικ.

Αποτελέσματα:Δημιουργία του πλάνου του κόμικ.

Συμπέρασμα:Κάθε ομάδα δούλεψε ομαδίκα και έκανε το πρώτο βήμα για την δημιουργία του τελικού κόμικ.

Μελίνα Χιουτάκου είπε...

Ημερομηνία: 8/12/2011

Όνομα Ομάδας:Κώδικας Da Mickey

Σύντομη Παρουσίαση Ερευνητικής Δραστηριότητας: Δεν κάναμε κάποια ερευνητική δρστηριότητα.

Ερευνητική Μέθοδος: -

Ερωτήματα: Σχηματισμός τελικής εργασίας

Διαδικασία: Θέσαμε στην κα. Δημητρακοπούλου τα ερωτήματά μας σχετικά με την τελική εργασία που πρέπει να ετοιμάσουμε. Στη συνέχεια η κάθε ομάδα ξεχωριστά ασχολήθηκε με τους διαλόγους των κόμικ.

Αποτελέσματα: Κατανόηση του τρόπου ετοιμασίας της ερευνητικής εργασίας και τελειοποίηση των διαλόγων των κόμικ.

Απολογισμός/Συμπεράσματα: Τελικά μάθαμε ότι η τελική εργασία πρέπει να περιέχει πολλές πληροφορίες για τον βρασμό καθώς και:
-τίτλο
-υπόθεση
-θεωρία
-περιγραφή διαδικασίας
-μετρήσεις
-επεξεργασία αποτελεσμάτων
-συμπεράσματα
-ερμηνεία
-βιβλιογραφία

Κώδικας Da Mickey είπε...

Ως διόρθωση του προηγουμένου:

Ημερομηνία: 26/09/2011

Όνομα Ομάδας: Κώδικας Da Mickey

Σύντομη Παρουσίαση Ερευνητικής Δραστηριότητας: Ήταν το πρώτο μάθημα που κάναμε. Γνωριστήκαμε.

Ερευνητική Μέθοδος: Γνωρίσαμε τους καθηγητές και τα υπόλοιπα παιδιά του project και μάθαμε περισσότερες πληροφορίες για το περιεχόμενο του project.

Ερωτήματα: -Tι αφορά το project

Διαδικασία: Μιλήσαμε για το περιεχόμενο του project και μάθαμε τι ακριβώς θα κληθούμε να κάνουμε.

Αποτελέσματα: Κατανόηση της σημασίας του καινούριου αυτού μαθήματος.

Απολογισμός/Συμπεράσματα: Τελικά μάθαμε ότι στο project «Μαθαίνω και διδάσκω-πειράματα φυσικής σε κόμικς» θα διεξάγουμε πειράματα φυσικής και στη συνέχεια για να γίνουν κατανοητά από τους συμμαθητές μας θα τα αναπαραστήσουμε σε μορφή κόμικς.

Ντοκουμέντα/Βιβλιογραφικές αναφορές: Δεν υπήρχαν

Κώδικας Da Mickey είπε...

Ημερομηνία: 3/10/2011

Όνομα Ομάδας: Κώδικας Da Mickey

Σύντομη Παρουσίαση Ερευνητικής Δραστηριότητας: Χωρισμός των μαθητών σε ομάδες σύμφωνα με τις ικανότητες του κάθε μαθητή. Σύντομο πείραμα για την επιβεβαίωση της θεωρίας του Da Vinci για τον άνθρωπο του Βιτρούβιου.

Ερευνητική Μέθοδος: Χωρισμός των ομάδων και πείραμα για την θεωρία του Da Vinci.

Ερωτήματα:
-Πώς πρέπει να γίνει η σωστή κατανόμηση των ομάδων.
-Ισχύει η θεωρία ότι το ύψος του μέσου ανθρώπου είναι ίσο με το άνοιγμα των χεριών του;

Διαδικασία: Χωρισμός της ομάδας Κώδικας Da Mickey: Ανάλογα με τις ικανότητες του κάθε μαθητή:
Μαρία Φακιολά: Συντονιστής
Μελίνα Χιουτάκου: Κομπιουτεράκιας
Δημήτρης Τσούτσας: Καλλιτέχνης
Κοσμάς Μαλτέζος: Επιστήμονας
Σοφία Δήμοβιτς: Πειραματιστής

Αργότερα για να επιβεβαιώσουμε την θεωρία του Da Vinci, σηκώθηκαν ορισμένοι από τους μαθητές και έκαναν κάποιο πείραμα. Στάθηκαν μπροστά από το πίνακα και με την βοήθεια του κ. Τζωρτζάκη σημειώσαμε το ύψος του κάθε μαθητή. Στη συνέχεια ο κ. Τζωρτζάκης μέτρησε το άνοιγμα των χεριών του κάθε μαθητή.

Αποτελέσματα: Οι μετρήσεις ήταν οι εξής:
Ύψος . . . . . . Άνοιγμα Χεριών
. 1) 1,72 ------> 1,72
. 2) 1,86 ------> 1,89
. 3) 1,73 ------> 1,70
. 4) 1,68 ------> 1,70
. 5) 1,74 ------> 1,72
. 6) 1,62 ------> 1,64
. 7) 1,90 ------> 1,88
. 8) 1,85 ------> 1,84
. 9) 1,75 ------> 1,77
.10) 1,79 -----> 1,85
Σ=. 17,64----> 17,71
Μέσο 1,764 ----------> 1,771
. . -0,015 (Παπούτσια)
. . .1,749


Απολογισμός/Συμπεράσματα: Τελικά μάθαμε ότι η θεωρία αυτή ισχύει για τον μέσο άνθρωπο αλλά υπάρχουν και εξαιρέσεις.

Ντοκουμέντα/Βιβλιογραφικές αναφορές: Δεν υπήρχαν.

Κώδικας Da Mickey είπε...

Ως διόρθωση του προηγουμένου:

Ημερομηνία:31/10/2011

Όνομα ομάδας: Κώδικας Da Mickey

Σύντομη Παρουσίαση Ερευνητικής Δραστηριότητας: Επιλογή του θέματος της εργασίας που θα έχει η κάθε ομάδα. Εισαγωγή στην ενότητα της τριβής.

Ερευνητική Μέθοδος: Πείραμα για την τριβή.

Ερωτήματα: Από τί εξαρτάται η τριβή; Πώς την υπολογίζουμε;

Διαδικασία: Τα επιλεγόμενα θέματα για την εργασία ήταν:
1.βρασμός
2.ελατήρια
3.τριβή
4.ηλεκτρισμός
Το θέμα που επιλέξαμε ως ομάδα ήταν ο βρασμός. Αργότερα συζητήσαμε τον τρόπο με τον οποίο υπολογίζουμε την τριβή (ολίσθησης) από τι εξαρτάται και από τι όχι. Ύστερα με τη βοήθεια ενός προγράμματος-προσομοιωτή στον Η/Υ της κα Δημητρακοπούλου εξετάσαμε τους πιθανούς παράγοντές που την επηρεάζουν.
Αποτελέσματα: Η τριβή εξαρτάται από τη μάζα και το συντελεστή τριβής και δεν εξαρτάται από τη ταχύτητα και το εμβαδόν επιφάνειας.

Απολογισμός/Συμπέρασμα: Τελικά η τριβή ορίζεται ως Τ=μΝ , όπου Ν είναι η κάθετη αντίδραση του δαπέδου.

Ντοκουμέντα/Βιβλιογραφικές αναφορές: Δεν υπήρχαν

Κώδικας Da Mickey είπε...

Ως διόρθωση του προηγουμένου:

Ημερομηνία:7/11/2011

Όνομα Ομάδας: Κώδικας Da Mickey

Σύντομη Παρουσίαση Ερευνητικής Δραστηριότητας: Κάλυψη της ενότητας της τριβής. Εισαγωγή στη συμπεριφορά των ελατηρίων. Δημιουργία ενός δείγματος στο Comic Strip Creator.

Διαδικασία: Στην ενότητα της τριβής, εξετάσαμε το φαινόμενο της στατικής τριβής κάνοντας πειράματα με τον προσομοιωτή της κα. Δημητρακοπούλου. Η κα. Δημητρακοπούλου μοίρασε στην ομάδα του ελατηρίου φύλλα εργασίας, για να εξετάσουν το αντικείμενο μελέτης τους. Αργότερα, στην αίθουσα των υπολογιστών ο κάθε μαθητής δημιούργησε το δικό του κόμικς.

Αποτελέσματα: Όσο το σώμα είναι ακίνητο η στατική τριβή δεν έχει συγκεκριμένη τιμή αλλά έχει μέτρο ίσο με την δύναμη που ασκείται στο σώμα. Μάθαμε με ποιο τρόπο θα χρησιμοποιήσουμε το Comic Strip Creator για να φτιάχνουμε κόμικς.

Συμπέρασμα: Μόνο για την μέγιστη στατική τριβή ισχύει Τστατ.max=μστατ..Ν, από εκεί και πέρα το σώμα αρχίζει να κινείται και εμφανίζεται Τολ < Τστ.max .

Ντοκουμέντα/Βιλιογραφικές αναφορές: Δεν υπήρχαν.

Κώδικας Da Mickey είπε...

Ημερομηνία:15/12/2011

Όνομα ομάδας: Κώδικας Da Mickey

Σύντομη Παρουσίαση Ερευνητικής Δραστηριότητας: Συζήτηση για την εργασία. Επεξεργασία του κόμικς.
Ερευνητική εργασία: Συζήτηση

Ερωτήματα:-Πώς επιτυγχάνεται η σωστή διαμόρφωση της εργασίας;
-Ποιος θα πρέπει να είναι ο σωστός διάλογος;

Διαδικασία: Με την κα. Δημητρακοπούλου κάναμε περισσότερες διορθώσεις πάνω στην εργασία μας. Με τον κ. Τζωρτζάκη απαντήσαμε σε ορισμένες ερωτήσεις που έθεσε σε κάποιους μαθητές. Στο τέλος του μαθήματος διορθώσαμε τους διαλόγους.

Αποτελέσματα: Μάθαμε να δημιουργούμε κόμικς με σωστό τρόπο.

Απολογισμός/Συμπεράσματα: Όλοι οι μαθητές θα συναντηθούν με την ομάδα τους για να τελειώσουν το κόμικς.

Ντοκουμέντα/Βιβλιογραφικές αναφορές: Δεν υπήρχαν.

Κώδικας Da Mickey είπε...

Ημερομηνία:22/12/2011

Όνομα Ομάδας: Κώδικας Da Mickey

Σύντομη Παρουσίαση Ερευνητικής Διαδικασίας: Τελευταίες συμβουλές για την εργασία. Προφορικό πείραμα με το κουνουπίδι.

Ερευνητική Μέθοδος: Διάλογος

Ερωτήματα: Είναι δυνατόν να βράσει το κουνουπίδι όταν μέσα στην κατσαρόλα υπάρχει λίγο νερό;

Διαδικασία: Υποθέτουμε ότι μέσα σε μια κατσαρόλα βάζουμε λίγο νερό και το αφήνουμε να βράσει. Στη συνέχεια θα βάλουμε και το κουνουπίδι και θα κλείσουμε την κατσαρόλα. Μετά από λίγη ώρα θα ανοίξουμε την κατσαρόλα.
Αποτελέσματα: Το κουνουπίδι θα έχει βράσει.

Απολογισμός/Συμπεράσματα: Το κουνουπίδι θα βράσει διότι έχουμε αποθηκεύσει τους υδρατμούς, αφού θα έχουμε κλείσει την κατσαρόλα.

Ντοκουμέντα/Βιβλιογραφικές αναφορές: Δεν υπήρχαν.